Håller med, vem vill inte dwella hela dagen?Men sen så är väl, om vi ska vara ärliga, Sea-Dweller ett mycket coolare modellnamn än Submariner![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Håller med, vem vill inte dwella hela dagen?Men sen så är väl, om vi ska vara ärliga, Sea-Dweller ett mycket coolare modellnamn än Submariner![]()
Jag kör 14060M tvåraders och är supernöjd.
De tidigare varianterna av 14060m kom med tvåraders. 2-raders 14060m fanns i produktion i ett par år innan de bytte.Finns det ens 14060M med två rader? Är det inte en 14060 då?
Till och med jag håller med om detta...Men sen så är väl, om vi ska vara ärliga, Sea-Dweller ett mycket coolare modellnamn än Submariner![]()
Det är nog service tavla, har även för mig att vissa kom med "SWISS" only dial. Men i första hand hade jag tagit det för service tavla.Jag har sett att det finns antingen "swiss-T>25" (tritium) eller "swiss made" dials på 14060 men nu såg jag på Chrono24 att det finns även en dial med bara ett ord, "swiss"? Såg det inte ordentligt på bilderna. Kan någon berätta om denna dial?
Det är nog service tavla, har även för mig att vissa kom med "SWISS" only dial. Men i första hand hade jag tagit det för service tavla.
Svårt att säga, beror la på personen?. Tror dock inte det påverkar värdet värst mycket, men någon med mer erfarenhet får rätta mig om jag har fel.Antar att det är mindre attraktivt då ur värdessynpunkt?
Inte service tavla på dessa så du "har för dig" rättDet är nog service tavla, har även för mig att vissa kom med "SWISS" only dial. Men i första hand hade jag tagit det för service tavla.
Runt 98-99 i brytet mellan tritium och superluminova användes under en kort period luminova. Dessa är märkta "Swiss" och kallas swiss-only tavlor.Antar att det är mindre attraktivt då ur värdessynpunkt?
Fanns 14060M med Swiss only tavla?Runt 98-99 i brytet mellan tritium och superluminova användes under en kort period luminova. Dessa är märkta "Swiss" och kallas swiss-only tavlor.
Tror inte det. Så vitt jag vet har 14060m superluminova och således swiss made-tavlorFanns 14060M med Swiss only tavla?
Eller så köper man sig en 5512...Jag röstar på 4 raders då den mer liknar 5512 och vem vill inte vara som Steve McQueen?