• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

1500 inlägg BCF

Oew

Rolex
Då var det dags för mig att passera den här KS-milstolpen. Ungefär ett år tog det och har under det här året fallit ännu längre ner i träsket och lärt mig otroligt mycket.
Min klockhistoria börjar när jag var omkring 10 och började låna en av pappas klocka, en Blancpain Villeret på lite finare tillfällen, när jag blev äldre började jag använda den mer och mer och på min 18 årsdag så var den min. Glädjen var total och jag blir fortfarande otroligt glad varenda gång jag tar på mig den.
Första klockan
Capture.PNG

Sen började jakten på nya klockor och det är några stycken som tillkommit under tiden även om det som student såklart kan vara svårt att spara. Har hållt mig till vintage och lite udda klockor och framförallt hållt mig till guld (har i dagsläget endast guldklockor).
Förra året var planen att köpa en stålsportis och framförallt ap 15300, men lägenhetsköp kom ivägen. Nu är siktet inställt på nytt igen och räknar med att ha något nytt på handleden innan året är slut.
I samlingen för övrigt finns en Breguet classique
Capture.PNG

En LeCoultre Futurematic
Capture.PNG

En Jean D'eve Sectora
Capture.PNG

Samt en dubbelsignerad Hamilton Tank som tyvärr inte fungerar som den ska
Capture.PNG

Och så en samlingsbild
FullSizeRender.jpg


Vill tacka alla på KS för många roliga timmar (min flickvän tackar er inte) och för all lärorik info samt såklart för all enabling.
Slutligen så funderade jag länge på ifall jag skulle auktionera ut något till förmån för BCF men tänkte istället försöka med en uppmaning. Uppmanar alla på Klocksnack att skänka en slant till BCF för att visa att vi även kan ge utan att kräva något tillbaka.
IMG_2879.PNG

Ha en grym sommar så ses vi vid 2000 inlägg!
 

Bilagor

  • Capture.PNG
    Capture.PNG
    198.9 KB · Visningar: 14
  • Capture.PNG
    Capture.PNG
    199.6 KB · Visningar: 12

nissehult

Patek
2-Faktor
Grattis till 1500. Och grattis BCF.

Snygga klockor. Skall bli kul att se vad som dyker upp i din låda senare i år.
 
  • Like
Reactions: Oew
Topp