• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

16200 i ur och skur?

Nygren

Audemars
2-Faktor
I-landsproblem...Funderar på om jag ska köpa en beater för att ha på semester, bad mm. Tänkte lägga mellan 5-10 tkr. Har en Glycine quartz 34 mm som jag inte kommer överens med. Känner mig helt enkelt inte klädd när jag har den :)

Använder för det mesta min 16233. Har även en 16200 som mest ligger i lådan.

Till saken. Funderar på att skippa beatern och istället använda min 16200 i ur och skur, i klor, saltvatten och på stranden. Är det vansinne, eller bra? Klockan är i ett ok bruksskick

image.jpeg
 
Absolut, det är ju ingen 100%-ig garanti men det är klart att 1 gång per badsäsong räcker.

Kanske ska kosta på en ordentlig service också.

/gustav
 

Bjudko

Cartier
Jag har ägnat 3 kvällar denna vecka åt att surfa på någon semesterklocka. Har själv en 114060 men är lite halvsugen på att ha den på stranden eller vid dyk(haha). Så här inne på kväll nr 4 denna vecka lutar det åt att jag använder min Seiko SKX som jag gjort tidigare semestrar.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Jag skulle inte trycktesta varje år, kanske var tredje? Om du bara har tänkt bada med den vill säga. Det kostar ju ändå några hundra. Tuff allroundklocka förresten.
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
En helguldare skulle jag vara lite mer rädd om men en stålrolex är väl bara att köra, givet att den är tät, de är gjorda för att klara tuffa tag. Sen är det ju den tråkiga frågan om stöld/rånrisken dit du ska åka, det skulle styra mitt val av klocka mer
 
Sålänge man inte slår halvt
En helguldare skulle jag vara lite mer rädd om men en stålrolex är väl bara att köra, givet att den är tät, de är gjorda för att klara tuffa tag. Sen är det ju den tråkiga frågan om stöld/rånrisken dit du ska åka, det skulle styra mitt val av klocka mer
man vill ju gärna komma hem med två händer....
 

jabla

Sarlacc
Om det är mer än fem år sedan service skulle jag köra ett packningsbyte, kostade 1250: hos min AD förra året. Sedan är det bara att köra på med beatern. Lycka till.
 
Topp