• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad 16570 Explorer II Vit tavla B+P *sänkt pris/nyruckad och kollad*

ottwon

Omega
Uppdatering och Prissänkning. Klockan är idag 150701 ruckad och kollad av urmakare. Kvitto på ruckningen medföljer. Den går nu inom COSC, och verket ser fräscht och jättefint ut, inga konstigheter. Sänker priset på denna goding till 36 500 35 000 kr inkl. Postens värdefrakt. Swish eller banköverföring. Fler bilder kan ges vid intresse såklart. Har en referenstråd i Goodguy-forumet, ett par referenser redan skrivna där, vill ni ha fler kan ni såklart efterfråga i tråden. Har gjort ganska många affärer både här och på syskonforumet.

Det rör sig alltså om en Explorer 2 16570 från 2003 (Y-serie). Köpt av mig i våras från Pluswatch.it. Fick vid det köpet 12 månaders garanti från Pluswatch, utfärdad i maj 2015. Dvs medföljer garanti från Pluswatch som sträcker sig till maj 2016.

Klockan är fin i uppdraget och gångreserven är som den ska. Kommer med originalcert och box. Då rätt ska vara rätt har jag förstått att boxen inte är rätt för den här modellen, vilket en köpare ska veta, men det är en original Rolex-box, bara fel för denna ref.

Skicket på klockan är mycket bra. Med största sannolikhet aldrig polerad, vilket Pluswatch hävdade, men jag vågar inte lova då jag inte är kunnig nog att se det med säkerhet. Det jag vet säkert är att den har en mycket fin och skarp boett med fina fasningar, och om den mot förmodan blivit putsad någon gång är det mkt bra utfört. Klockan har några få bruksspår, men skulle säga att skicket är 95/100. Man får granska den för att se några ytliga bruksspår. Även länken är i mycket bra skick, tight och utan nämnvärda bruksspår. Jag tänker att bilderna talar för sig själva.



IMG_0448.JPG


IMG_0460.JPG


IMG_0461.JPG


IMG_0462.JPG


IMG_0463.JPG


IMG_0464.JPG


IMG_0465.JPG


IMG_0466.JPG


IMG_0467.JPG


IMG_0468.JPG
 
Senast ändrad:
Topp