Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kapar tråden och behöver hjälp med om nån kan säga om denna 1665 är ok :=
Jagar 1665 och måste erkänna att jag inte kan så mkt om dom så alla uppslag uppskattas
Ehum... Jo, vet inte vad som flög i mig..Kanonfin! Du kunde inte väntat någon sekund när du tog fotot
Har noterat att du verkar sitta på en fin-fin samling. Är helsåld på, som jag uppfattar det, tilten mot vintage Sea-Dwellers med inslag av ngn röd-Sub...Ser super ut, KS enda Rail Dial dessutom tror jag? Underbart att det är full set dessutom, svensksåld?
...saknar dock en rail dial så om du någon gång funderar på att sälja så får du lova att dra ett PM till mig!Har noterat att du verkar sitta på en fin-fin samling. Är helsåld på, som jag uppfattar det, tilten mot vintage Sea-Dwellers med inslag av ngn röd-Sub...
Stiligt!Jag köpte den av första ägaren som hämtade ut den ny i Singapore år 1979. Dessvärre inga tillbehör men jag är helnöjd med klockan, är just nu inne på RSC för lite TLC.
Var ett riktigt äventyr att få fatt i den och det blev en liten tråd om köpet:
https://klocksnack.se/threads/på-väg-för-att-köpa-en-sd-vad-tror-ni-om-den.45366/
Härligt bruksig look och en fantastisk story !Jag köpte den av första ägaren som hämtade ut den ny i Singapore år 1979. Dessvärre inga tillbehör men jag är helnöjd med klockan, är just nu inne på RSC för lite TLC.
Var ett riktigt äventyr att få fatt i den och det blev en liten tråd om köpet:
https://klocksnack.se/threads/på-väg-för-att-köpa-en-sd-vad-tror-ni-om-den.45366/
Nu blir det kanske lite OT men jag fick precis samtal från RSC efter initial inspektion och de undrar hur jag vill göra med polering, byte av krona och glas...
Normalt hade man ju sagt NEJ till alla former av utbyten etc men klockan var hos RSC 1999 där fullservice gjordes och allt ovan blev just nytt o bytt. Så nu tänker jag att det kanske är lika bra att byta det.
Inte mkt vintagevärde i något från 99...
Eller tänker jag fel???
Funderar också på hur jag ska göra med poleringen...
Tack för input.Förstår inte riktigt det där med att byta krona vid varje service, jag hade hoppat över det. Glas är billigt och det är väl bara att byta (de kanske har ett superdome liggande...;D ). INGEN polering!!!!!!
Vad är det allmänna omdömet om denna?Inte ofta man ser nån till salu i Sverige!
Undrar jag med..Vad är det allmänna omdömet om denna?
Vad är det allmänna omdömet om denna?