• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

1665 Seadweller tråden

Gottfrid

Omega
Kapar tråden och behöver hjälp med om nån kan säga om denna 1665 är ok :=
Jagar 1665 och måste erkänna att jag inte kan så mkt om dom så alla uppslag uppskattas
 

Bilagor

  • Skärmavbild 2015-05-16 kl. 13.13.30.png
    Skärmavbild 2015-05-16 kl. 13.13.30.png
    134.3 KB · Visningar: 158

thomastheswede

Audemars
Jag har haft kontakt med dom flera gånger om klockor och även besökt butiken. Jag har fått ett väldigt bra intryck av Meertz MEN se det inte som att jag garanterar nånting. ;D

Klockan ser OK ut tycker jag, det sitter ett nyare insert på den men du kan ju alltid byta till ett som är mer "fat font".
 

A3+

Omega
image.jpg
Här min 1665 Rail Dial. Tillverkad -78 och såld i butik -80. Tavlan är liksom hela grejen på denna. Finfin och i mitt tycke lagom gulnad. Pärla och insert bytta under resans gång. Boetten gick en tuff match med polertrissan våren -08, men det ingår liksom "i paketet". Fullset från orginalägaren.
 

A3+

Omega
Nu blir det kanske lite OT men jag fick precis samtal från RSC efter initial inspektion och de undrar hur jag vill göra med polering, byte av krona och glas...

Normalt hade man ju sagt NEJ till alla former av utbyten etc men klockan var hos RSC 1999 där fullservice gjordes och allt ovan blev just nytt o bytt. Så nu tänker jag att det kanske är lika bra att byta det.

Inte mkt vintagevärde i något från 99...

Eller tänker jag fel???

Funderar också på hur jag ska göra med poleringen...
 
Nu blir det kanske lite OT men jag fick precis samtal från RSC efter initial inspektion och de undrar hur jag vill göra med polering, byte av krona och glas...

Normalt hade man ju sagt NEJ till alla former av utbyten etc men klockan var hos RSC 1999 där fullservice gjordes och allt ovan blev just nytt o bytt. Så nu tänker jag att det kanske är lika bra att byta det.

Inte mkt vintagevärde i något från 99...

Eller tänker jag fel???

Funderar också på hur jag ska göra med poleringen...

Tavla, bezel och visare lämnas självklart orörda!
 

thomastheswede

Audemars
Förstår inte riktigt det där med att byta krona vid varje service, jag hade hoppat över det. Glas är billigt och det är väl bara att byta (de kanske har ett superdome liggande...;D ). INGEN polering!!!!!!
 
Förstår inte riktigt det där med att byta krona vid varje service, jag hade hoppat över det. Glas är billigt och det är väl bara att byta (de kanske har ett superdome liggande...;D ). INGEN polering!!!!!!
Tack för input.
Jag tar nog den här frågan vidare i tråden som jag öppnade för köpet av klockan för att inte kladda för mkt här.
Ser fram emot att se fler härliga 1665!!!
 
Topp