Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag funderar på att komplettera min 16710 med ett insert, frågan är, var köper jag?
Lokala AD säljer för 800kr och det känns som årets fynd, men då blir jag av med klockan i sex-åtta veckor och det känns mindre kul...
Varför skulle du bli av med klockan i veckor för något som tar ett par minuter att byta?
Ja, eftersom jag läst mig till att det är en enkel åtgärd var det lite förvånande att de ville ha den så länge. Men då ska jag göra ett försök med Rob E också.
Skulle gärna göra det själv, om inte annat för att lära mig något, men jag trodde inte att de sålde dem över disk.
VilkenAD?Jag funderar på att komplettera min 16710 med ett insert, frågan är, var köper jag?
Lokala AD säljer för 800kr och det känns som årets fynd, men då blir jag av med klockan i sex-åtta veckor och det känns mindre kul...
Skärpning på dig nu. Väcker trådar som är flera år gamla utan relevans.Går att skicka efter på Chrono24. Lite dyrare, kanske 1500:-
Skärpning på dig nu. Väcker trådar som är flera år gamla utan relevans.
Skärpning på dig nu. Väcker trådar som är flera år gamla utan relevans.
Då passar jag på att ställa en fråga.
Om jag vill köpa ett pepsi insert till min 16710 och få det utbytt mot mitt coke. Är det praxis att dom behåller originalet och isåfall varför?
Tackar!Hej Alex! Om du köper en ny insert och får den utbytt får du även tillbaks den gamla. Den äger ju du .
Så kan du byta tillbaks om du skulle vilja det.
Det kan du enkelt lösa genom att gå tillbaks till samma AD ifall du vill byta tillbaks. De kan ju knappast vägra att byta när de ser att de är tidigare "bytare".Tackar!
Har för mig att jag läst i en annan tråd där en AD krävde originalinsertet om man skulle göra ett byte. Minns inte var så det kan ju varit en dålig dröm bara. Tack för snabbt svar
Det kan du enkelt lösa genom att gå tillbaks till samma AD ifall du vill byta tillbaks. De kan ju knappast vägra att byta när de ser att de är tidigare "bytare".
Alternativet är att gå till en duktig urmakare som inte är AD, men då behöver det vara en med goda referenser och/eller stor erfarenhet av modellen i fråga.