• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

2 X Tissot Hjälp

Idag har två Tissot som tillhört mina föräldrar som jag inte vet något om. All info uppskattas så som ålder, priser mm mm. översta klockan ser jag ingen beteckning på baksidan förutom water-resistent el waterproof. Ursäkta de taskiga bilderna.
IMG_8592.JPG

IMG_8595.JPG

IMG_8598.JPG

Tack på förhand.

Svårare att datera dessa då båda har en design som använde i många år. Skulle tippa på 60-tal på båda men 70-tal hade inte heller varit fel att säga. Nu finns det serienummer på urverken så vill du absolut veta mer detaljerat måste de öppnas upp. Herrklockan gjordes även på 80-talet med kvartsverk men då brukar det stå Quartz på tavlan

Små damklockor får man inte så mycket för om de inte är automater och modeller utan sekundvisare är än mindre attraktivt idag men man skall alltid kolla så att det inte är guldklockor för säkerhets skull.

Herrklockan ligger nog på ca 500-800kr då det är en stilren modell med många spekulanter. Är armbandet Tissot original och i bra skick med Tissot spänne kan man få lite till.

Lägg ett par hundra på ett nytt fint armband i din smak så kan du lätt flytta över spännet. Se bara till så att både måttet mellan bandhornen och andra ändan med spännet är rätt.

Man skall helst ge klockan en service om man skall bära den dagligen men om du bara skall använda den då och då går det bra.

Tillbaka
Topp