• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

2016 års sommarklocka?

Miami

Rolex
2-Faktor
image.png
Lutar åt att jag hugger en Tudor Heritage Chrono innan jag stämplar ut för ledighet. Måste tillägga att det medföljande NATO-bandet är riktigt fränt!

Lite förvånande över att man inser ser fler av dessa på forumet :) på bild ser de ut som en perfekt sommarklocka
 
Själv funderar jag på dessa billiga sommarklockor
bn0100-51e_3_1_2.jpg

Citizen BN0100-51E
BN0151-09L_fullsize_1427318959.jpg

Citizen BN0151-09l

sndf87.jpg

Seiko sndf87

Hur jag ska kunna välja är dock en gåta. Har haft en blå Orient Mako och jag gillar ju blå urtavlor men man ska väl testa något nytt också. Tur att man inte har mer pengar än man har för satan vilken beslutsångest jag skulle ha om det rörde sig om mycket pengar.
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Själv funderar jag på dessa billiga sommarklockor
bn0100-51e_3_1_2.jpg

Citizen BN0100-51E
BN0151-09L_fullsize_1427318959.jpg

Citizen BN0151-09l

sndf87.jpg

Seiko sndf87

Hur jag ska kunna välja är dock en gåta. Har haft en blå Orient Mako och jag gillar ju blå urtavlor men man ska väl testa något nytt också. Tur att man inte har mer pengar än man har för satan vilken beslutsångest jag skulle ha om det rörde sig om mycket pengar.
Kör på Citizen BN0151-09l.
Grym!
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
Själv funderar jag på dessa billiga sommarklockor
bn0100-51e_3_1_2.jpg

Citizen BN0100-51E
BN0151-09L_fullsize_1427318959.jpg

Citizen BN0151-09l

sndf87.jpg

Seiko sndf87

Hur jag ska kunna välja är dock en gåta. Har haft en blå Orient Mako och jag gillar ju blå urtavlor men man ska väl testa något nytt också. Tur att man inte har mer pengar än man har för satan vilken beslutsångest jag skulle ha om det rörde sig om mycket pengar.
Jag röstar för Seikon :)
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Det finns ett enda krav på en sommarklocka, som jag tänker. Det är att den ska gå att bada med. Bort med dressare och annat som man måste vara rädd om. Bort med läderband alligator och alla typer av plastband som är hemska att nära när det är varmt och klibbigt. Äkta gummi eller länk hör sommaren till. Man ska alltid vara redo för ett dopp, dygnet runt. Den här är min dröm som sommarklocka. Hittar jag den här i fint skick och till rätt pris blir den min sommarklocka med den snyggaste länken som någonsin gjorts. För att inte tala om vissa referenser som har denna länk i både stål och titan. Den länken är kanske den absolut tooligaste länken världen skådat.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 
Topp