• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

2020 - första klockan

Jo, funderade på det. Borde se över packningar också - finns ingen historik på den. Men när jag kollade listpriser här i stan fick jag hicka: 4500 för service ink polering (antar att det är batteri, packningar och polering), eller 3000 för bara polering och täthetskoll. Har iofs aldrig skickat in en klocka på service än, flippat för ofta ;) Men tanken med kvarts var billigare service... Fast det kanske är rimliga priser? (Nymans)
Har precis som du inte behövt lämna in något på service än. Också flippat för friskt.

Polering brukar väl kostar mellan 1000-1500kr enligt vad jag läst på forumet.

Täthetsservice typ 1500-2000kr.

Batteribyte bör inte kosta mer än max 200kr.

Men ta dessa med en nypa salt då jag inte själv vet säkert.

Vill du spara lite cash så kolla med oberoende urmakare. Själva poleringen skulle jag höra mig för i typ omegatråden var man ska vända sig för gott resultat :)

F34EBEE1-D973-49D0-8D7B-5F562FF1847C.jpeg
Sommarens dykare redan inhandlad:smug:

Den ser riktigt trevlig ut, gillar tavlan! Vad tycker du om de så här långt?
Skulle kunna prata hela dagen om vad som är bra med klockan, så jag hoppar direkt till nackdelar. Det är svårt att få till passformen och avsaknaden av microadjustment gör det väldigt svårt. Klockan sitter antingen för löst eller för tajt. Det problemet har ju dock inte alla, vi har ju olika stora handleder. En annan sak som inte är en nackdel egentligen men som chokade mig är hur tung klockan är. Trots sitt tunna case på 10mm Och slimmade armband så är den tyngre än min tjocka och klumpiga sex siffriga submariner.

Jobbigt med länken! Jag hade exakt det problemet med min Speedy som jag iofs nästan bara bar på läder.

Fin att se på är den utan tvekan!

Skulle kunna prata hela dagen om vad som är bra med klockan, så jag hoppar direkt till nackdelar. Det är svårt att få till passformen och avsaknaden av microadjustment gör det väldigt svårt. Klockan sitter antingen för löst eller för tajt. Det problemet har ju dock inte alla, vi har ju olika stora handleder. En annan sak som inte är en nackdel egentligen men som chokade mig är hur tung klockan är. Trots sitt tunna case på 10mm Och slimmade armband så är den tyngre än min tjocka och klumpiga sex siffriga submariner.
Har du halvlänkar? Löste problemet för mig.

Ja det är väldigt träligt. Jag hoppas att den kommer sitta bra under sommaren iallafall, jag blir lätt nerkyld och av värme så sväller man. Lite tråkigt dock att den inte kan sitta ordentligt på alla årstider :facepalm:
Förstår dig helt! :)
Klockan satt bättre i sommras än nu under vintern så det lär lösa sig! Annars får man bara gå lite hårdare på chokladen ;)

Tillbaka
Topp