• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

21 Zuan

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Grattis (och stiliga bilder)! Prova lädernato, blir riktigt snyggt:). Storebrorsan säger hej!
K8MkSZC.jpg
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Din heter istället zhongguo zhizou 中国制造 China manufactured = made in china :) Galet balla dessa klockor!
He he, märker först nu att jag fått mindre text för pengarna på 42mm-varianten:arghh:.

När vi ändå har sådan expertkunskap på forumet, vad står det på baksidan på dessa varianter?
newcaseback_zpsa4e16f7d.jpg
X8xMz.jpg
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Fotade senaste tillskottet och tänkte passa på att dela med mig. Inte världens bästa bilder kanske, men ändå.

21 Zuan betyder 21 juveler. Denna lilla klocka med kinesiskt ursprung är verkligen charmig och erbjuder en del roligt trots den låga prislappen. Det kupade glaset och färgerna ger ett härligt djup i klockan. Plexi och handuppvridning är verkligen charmigt.

Jag tror den kommer göra sig ännu bättre på en slitet läderband.

DSC_0736_zpsd7792d3c.jpg

DSC_0745_zpsa55cff21.jpg

DSC_0748_zpsc9bbdb3b.jpg
DSC_0747_zps0921e7e9.jpg
Är det 37 mm versionen eller 42 mm?
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Grymt, tackar!:)
Lite besviken dock att yonssons zombievariant inte stämde:D


Synd att göra dig besviken! ;)
Kommer ihåg de insiktsfulla människor fyllda av spirituell energi, som för några år sedan tatuerade in "dagens erbjudande kycklingsoppa" på kinesiska, i tron att det stod "kärlekens väg finner du innuti" eller liknande...

Dessa människor hade nog hellre levt i ovishet!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jaha det avgör det då ;)

Har suttit och funderat på en sån här lääääänge men nu blev jag inspirerad va din tråd håller på att lägga en order ;)

Kul! Den är liten men naggande god. Planen har alltid varit att ha den som ett test och sedan sälja den när jag hittat en lite finare kronograf, men vete fan om den inte får stanna ett tag istället.
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Kul! Den är liten men naggande god. Planen har alltid varit att ha den som ett test och sedan sälja den när jag hittat en lite finare kronograf, men vete fan om den inte får stanna ett tag istället.
Hehe, jag kommer ha kvar min, jag har som princip att aldrig sälja en klocka (igen). :)

Dessutom kände jag mig lite deppig efter att tre försök på raken, att köpa en viss Orient Star (som gått ur produktion) havererat. Så detta behövdes ;)
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Snyggt! Har haft tankar på att köpa den som "årsklocka" jag är ju född 1963. Betydligt billigare än en Rolle från 63...:)
 

leicaphile

Panerai
Hehe, jag kommer ha kvar min, jag har som princip att aldrig sälja en klocka (igen). :)

Dessutom kände jag mig lite deppig efter att tre försök på raken, att köpa en viss Orient Star (som gått ur produktion) havererat. Så detta behövdes ;)

Vilken Orient Star är du på jakt efter? Fick leta själv ett tag efter mina men de är värda att vänta på!
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Vilken Orient Star är du på jakt efter? Fick leta själv ett tag efter mina men de är värda att vänta på!
Med risk för att kapa tråden :p

Den jag har varit ute efter är en WZ0091EJ (JDM modell producerad mellan 2007-2011), så sjukt snygg en måste ha. Och helst inte begagnad, hittade 3 st olika NOS. Den ena visade sig vara skadad så det blev en återbetalning, den andra var det (enligt uppgift från försäljaren) någon annan som precis köpte den innan min order gick igenom och den tredje var listad men visade sig att de inte hade den efter min order (pengarna tillbaks på alla försök). Så nu ligger jag och hoppas på att någon mer NOS skall titta fram på ebay eller Rakuten :p
 
Topp