• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

25-års present till flickvännen

Hej! Jag är intresserad av klockor, vill ge min flickvän en fin, gärna vintage klocka i 25-års present. Stilfull samt helst över 34mm utan krona.
Kom gärna med tips!

Jag skulle också tipsa på en Patek Philippe Nautilius men med ref 3800, modellen är väldigt stilren och klassisk.

• Like
Reactions: Ako
Snart borde man ju kunna göra en sammanställningstråd fastnålad högst upp på sidan där alla rekommenderade klockor passande till en viss ålder/kön och budget finns med. Borde väl ha betats igenom snart tänker jag.

Jag tycker att en rm037 är trevlig, mäter 34,5 utan krona. Tänker då på den nya svarta i keramik.

Edit: Missade gärna vintage...

Senast ändrad:
Snart borde man ju kunna göra en sammanställningstråd fastnålad högst upp på sidan där alla rekommenderade klockor passande till en viss ålder/kön och budget finns med. Borde väl ha betats igenom snart tänker jag.

Jag tycker att en rm037 är trevlig, mäter 34,5 utan krona.
Fast den är ju inte vintage! ;)
Annars är ju den här Unicorn-Daytonan i vitguld rätt schysst - skulle kanske knipit den? Den är väl typ 37mm? :)

Måste såklart sätta en budget, så mycket pengar har jag ej, isåfall hade jag skaffat mig en patek till mig själv först. Hehe.
Nej tänkte faktiskt så lågt som 2000-6000kr ungefär.

Tänkte köpa denna till min flickvän förut. Finns även en som kallas "ballerina" Denna kallas "fairy"

Ref orient fdm01004w Kostar typ 2 å 5. Storlek: 36mm.

Inte vintage direkt men fick inte mycket mer att gå på. Så bara ett tips på vad jag tycker är en fin damklocka :)

20180702_153541.jpg

Jag tycker att en rm037 är trevlig, mäter 34,5 utan krona. Tänker då på den nya svarta i keramik.

Edit: Missade gärna vintage...
Tar du på dig att sammanställa den ;)?

Tyvärr tror jag hon skulle uppskatta nån parfymklocka som Gucci, MK, Burberry eller liknande än något vintagemög. Iallafall om hon inte är intresserad av klockor. :)

Tyvärr tror jag hon skulle uppskatta nån parfymklocka som Gucci, MK, Burberry eller liknande än något vintagemög. Iallafall om hon inte är intresserad av klockor. :)
Stämmer nog men köper man en vintage Omega får man poäng på pluskontot oavsett om hon gillar den sedan när den legat oanvänd i ett halvår är det läge att fråga om man kan få "låna" den eftersom den inte används. :D

Tillbaka
Topp