Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vill du skriva varför?Eftersom det är svårt att välja bara en klocka, låt oss säga ni kunde välja 3 klockor, oavsett pris, att behålla och använda bara de 3 klockorna till resten av livet, vilka 3 klockor skulle ni välja, och varför?
Mina top 3 är
- Rolex Pepsi
- GS Snowflake
- Omega Worldtimer
Aa just detVill du skriva varför?
Vad är ref. nummer på den första Rolex, den som är till vänster? Har aldrig sett den, men ser väldigt kul ut!Enkelt. Trio med 5-siffer Rolex. Hvorfor? Hvorfor ikke. De er forskjellige nok til å ha alle tre.
Vad är ref. nummer på den första Rolex, den som är till vänster? Har aldrig sett den, men ser väldigt kul ut!
Aa just det
Rolex GMT Master II är ju snyggaste GMT klocka i min mening, och man kan ha den oavsett tillfälle. GS Snowflake har vacker urtavla (detta gäller Worldtimer också) samt det finns något med Snowflake och japanska klockor som jag verkligen gillar och uppskattar. Kanske romantiserar jag gamla japanska män som gör det på traditionellt sätt, vad vet ja, men i övrigt har jag mycket uppskattning för japansk kultur, så det vore bra att ha något i min kollektion som främjar detta. Worldtimer har en surrealistisk urtavla, och jag är en simpel man, jag gillar vad jag ser. Dock skulle jag också byta denna till en Breitling Avenger GMT 43, den är tuff! Så ja, det är svårt att bestämma sig för endast 3 klockor, men de 3 klockorna i mitt val kvarstår
Uppfriskande med en G-Shock bland massa dyrgripar
Jag är en enkel man.
IWC Big Pilot
G-Shock TVA
BP FF
Det der er en G-Shock som koster 15-20.000 kroner.Uppfriskande med en G-Shock bland massa dyrgripar
Någon är i platina? Gillar man trötta klockor man kan ju liva upp det på något vis.
Jag är en enkel man.
IWC Big Pilot
G-Shock TVA
BP FF
Blir väldigt tungt då, men en Big Pilot i titan hade varit nice.Någon är i platina? Gillar man trötta klockor man kan ju liva upp det på något vis.
Har man en trippel känner jag man kan ha, titan, gul/röd-guld och platina/rodium/palladium. Stål känns lite överflödigt.Blir väldigt tungt då, men en Big Pilot i titan hade varit nice.
Har man en trippel känner jag man kan ha, titan, gul/röd-guld och platina/rodium/palladium. Stål känns lite överflödigt.
Jagar själv en ädel vitmetall jag gillar.
Keramisk är ok.
Jag glömde denna så stål Big Pilot byts ut mot keramisk Big Pilot Perpetual.
En trippel utan en klocka av ost är ett liv halvlevtHar man en trippel känner jag man kan ha, titan, gul/röd-guld och platina/rodium/palladium. Stål känns lite överflödigt.
Jagar själv en ädel vitmetall jag gillar.
Ja, täcker man hela handleden med en boett gör det ju livet lite enklare. Då kan man kan ge upp allt annat som har med matchning att göra.En trippel utan en klocka av ost är ett liv halvlevt
Men det är ju som lockar mig till denna Day Date t.ex. Enkel, klassisk klocka som är lika bra att ha på möte eller i klubben eller på stranden (okej, vet inte om stranden, är osäker om vattentät, men you catch my drift
Även jag är en enkel man!
Panerai 372
Rolex Day-Date 1803
Rolex Sea-Dweller 1655
Herregud, det är många som bajsar på Rolex, men det är ju en klocka som man kan ha till resten av livet och sen dina barn kan ärva den.Jag kör 3 som jag ägt, sista kvar.
Gammal fin gmt, AP dual time och en hederlig sea dweller
Förhoppningsvis kommer du ha en till från denna kollektion!
1. Rolex Submariner No Date 124060. Stort affektionsvärde för mig pga både barndom och att det är min första Rolex som jag är första ägare på. Dessutom mycket bättre än 11 referensen i mina ögon och den optimala moderna Submarinern.
2. Vacheron Constantin Chronometre Royal. Perfekta dressklockan i mina ögon. Tycker den är så ofantligt vacker.
3. Vacheron Constantin Overseas. Älskar Overseas, nu valde jag kronografen men älskar egentligen alla modellerna med blå urtavla. Väldigt svårt att välja en utav dessa. Landade på kronografen för att variera mig mot de andra men den som är enbart date och calendar ultra thin är fruktansvärt fina också.
Har en liten baktanke med min lista också att jag maximerar variation istället för att välja 3 klockor sportstål. Vilket är varför jag väljer en stålsportklocka för daglig användning, en dressklocka på läderrem och sen en special occasions klocka i Overseas. Äger tyvärr bara den första av dessa. En Overseas i helguld är helt orimligt för mig i dagsläget tyvärr men man får lov att drömma. För kanske nöja mig med de två första.