• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

30års present till sig själv..... vad ska man köpa?

MånsT

Rolex
Mitt förslag är IWC 3707
Tyvärr ingen glasbaksida, men vad gör det?

iwc-gst-chrono-automatic-ref3707-08-black-dial-brac_21439_0636.jpg


Här har du en för 19 i Italien: http://www.chrono24.se/iwc/iwc-gst-automatic-ref3707--steel--id5396272.htm
Behövs ingen baksida i glas för ett Valjoux 7750.. I övrigt en häftig klocka dock.

vad är det för reff på den där? Brukar inte gilla rosé visare och index på stålklockor men där satt det som en smäck!
2503.34.00. Jag håller med, faktiskt rätt schysst. Har för mig att liknande tavla även ska finnas till den nyare 8500-varianten.
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jag skulle siktat på en riktig klassiker från mitt (ditt) födelseår. Speedmaster, DJ, Tudor Submariner borde gå att hitta med lite tänjande på budgeten.

Men om nytt är ett krav så titta på Sinn, Oris, Longines

Lycka till
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Hamilton Seaview tickar alla boxar utom en. 42mm, automatare, glasbaksida och vattentät till 100m. Den enda boxen som inte tickas av är att den är för billig.
Jag har en sådan som jag varvar med ibland. Ser ännu bättre ut på läder enligt mig själv.
IMG_0301.PNG
 

Freddie L

Panerai
Jag tycker du har en svår sits, trots att du fått många bra förslag. Det som ställer till det lite (i mitt huvud) är att du säger att det ska vara en klocka till ditt jubileum och att du tänker behålla den länge. LLD, Hamilton, Sinn, Tudor, beggad Omega osv är toppenklockor men om du utvecklar ett större klockintresse framöver så känns det som klockor som kanske har ett häftigare eller mer åtråvärt (och dyrare alternativ). Detta kan göra att din "speciella" klocka snart riskerar dåligt med handledstid eller, gud förbjude, flipp.
Den av förslagen som känns som en (modern?) klassiker som bevisligen står sig i decennier är förstås en ny Omega Speedmaster Pro. Så spara lite till och köp den så minskar risken att du tröttnar. Alternativt köp någon av de andra, men med inställningen att det "bara" är en klocka.

Det blev kanske lite svammel, men hoppas att min poäng gick fram. Och ha det så roligt med ditt köp!:)
 

X-san

Omega
Köpte en Certina DS Action Diver Automatic till mig i present. Som jag är nöjd med!
Under din budget.. Men en bra klocka.


1358_m.png
 

jhellstrom

Cartier
2-Faktor
Tudorkronograf eller en Rolex Datejust. Du kanske får sträcka dig något över budget dock.
Här kommer en bild på Tudors
image.jpg
 

Depp-Erik

Cartier
Omega AT om du kan tänka dig begagnat, annars ska du nog kika på Sinn eller Oris.

Har själv snöat in lite på Sinn på sistone, de verkar leverera stört mycket värde för pengarna.
 

pederr

Cartier
Tack för alla förslag! Har fått upp ögonen för en hel del klockor, men jag ska med handen på hjärtat vara ärlig och säga att Longine LLD´n föll mig mest i smaken! Kommer åka och prova en sådan under nästa vecka :)
Borde helt klart vara en kandidat, även om du får se en grodman istället för ett urverk då du vänder på den.
 
Topp