• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

30.000 kr. Vad köper ni?

Jonaz

Rolex
Jag går emot strömmen och lägger ett bud på en avenger seawolf. Bra djävla klocka!


iPhone | Tapatalk
 

Rivalen

Rolex
Är sugen på något robust för cirka 30 eller strax där under. Day Date på läder är aktuellt men är även öppen för andra förslag. Ska kunna bäras överallt och tåla lite cykling osv.


5513 För 30 k skall du kunna få en trevlig ev "heads only" som kanske inte är något grymt samlarexemplar, men i gott skick och kan ge en go känsla om du sätter på ett sådant här.
VB_G10_2_600.jpg
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Vad säger panelen om en IWC Inge 3227-01? Har alltid gillat modellen men det är en tjockis plus att länken saknar microjusteringar.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Vad säger panelen om en IWC Inge 3227-01? Har alltid gillat modellen men det är en tjockis plus att länken saknar microjusteringar.

Det är en grisjävel! Har haft en 3227, den var tung och svår att få att sitta bekvämt på handleden. Kombon med hög vikt, rätt stor diameter samt hög boett gör den rätt otymplig. Glöm att få manchetten över den. Skulle ej vilja cykla med den, det kan jag säga direkt...

Såg i Rom där jag var i helgen att IWC's butik hade den nya Ingeniuren i skyltfönstret (den är mer slimmad) - det vore ett bättre alt, men den får man ej för 30k

En bubblare som jag sugit på idag - och själv är lite sugen på är Rolle OQ 17000 (bild lånad från Google):

IMGP4097_1024.JPG



Den är nog inte lika stötkänslig som en riktigt automatare och har en köttigare länk. Går att hitta för ca 20,000-25,000 Kr
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Hej!
Rolex sub (med eller utan datum), Rolex GMT eller Explorer.
Klassiker som håller i värde!

Mvh
Michael
 

Genta

Cartier
- Hade en Inge. Fin urtavla, nöjd med bandet som klarade av den stora boetten. Men, den satt lite för högt på handleden pga tjockleken för min del. Hade samma problem med Deepsean.
 
  • Like
Reactions: Zed

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Zenith el Primeron på sälj avdelningen. Så vacker! Inte stryktålig som en Rolle, men du har ju en sub.
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
IWC Aquatimer 2000 på gummi? Jag gillar gummi pga komforten och slippa oroa sig för stretch.

Är rädd för att tröttna på allt som inte är Rolex dock.
 
Topp