• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

40 utan klocka, letar något stilrent, blå botten, tydliga visare, lite grövre klocka 1-4kkr.

Nexus

Panerai
Glycine! Framförallt Combat Sub i lämplig variant. Galet mycket för klocka för pengarna (sisådär 5 papp begagnade).
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Som tidigare nämnts tycker jag Glycine är oerhört fina klockor. Färg kan du ju välja lite som du vill :D Har haft den blåa och den bruna, mycket trevliga!

746701d1340646215-glycine-combat-sub-worlds-exclusive-edition-in2watchesedition.jpg

7301276350_303142706e_b.jpg

glycine1.jpg

91e3b3e879efc0152f7a257.jpg

sam0888x.jpg

Glycine-Watch-Combat-Sub-200m-Automatic-Black-Bezel-3863.196-N-D9-3863.196_20N-D9-1_1024x1024.jpeg

glycine-combat-sub-wrist.jpg
 
Ja, måste säga att Glycine ser väldigt, väldigt snygg ut. Riktigt snygga bilder på klockan! Orange, blå eller brun kant då.. hmm, alla tre varianterna tycker jag är riktigt snygga. Gäller att hitta en beg. då till rimligt pris. Ni som ägt en sådan, vad är det för servicekostnad över tid på en sådan här klocka? Säg om man har den i 20 år. Någon som vet?
 

GurraG

Cartier
Skulle slå ett slag för Oris (som redan nämnts) och Hamilton, i den prisklass du letar i. Känns dom dyra nya, kolla beggad på ebay eller gråhandlare i USA, typ JomaShop. Massor med alternativ runt $800.
 
D

Deleted member 1154

Guest
Vad är det som gör Sumo så speciell? Funkar den på 19cm handled?
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Ja, måste säga att Glycine ser väldigt, väldigt snygg ut. Riktigt snygga bilder på klockan! Orange, blå eller brun kant då.. hmm, alla tre varianterna tycker jag är riktigt snygga. Gäller att hitta en beg. då till rimligt pris. Ni som ägt en sådan, vad är det för servicekostnad över tid på en sådan här klocka? Säg om man har den i 20 år. Någon som vet?

Finns ju en här:

https://klocksnack.se/threads/glycine-combat-sub.16830/

Notera dock att glaset saknar antireflexbehandling, vilket ibland gör den lite svår att läsa av. För övrigt en mycket trevlig klocka och extremt prisvärd. Själv hade jag den här, dvs en GE:

tlCTVb7.jpg
 

Jaguaren

Omega
Jag var i precis samma sits som dig när jag gick med här förra året. Alltså 40 år och utan klocka :happyhappy:
Jag kollade runt här inne rätt länge innan jag slog till.
Det började med att jag köpte en Omega Genève från 1969 av Hardy här på forumet.
Grymt snygg och perfekt för speciella tillfällen.

Sen fattade jag att den inte passade som jobbklocka och då slog jag till på en Orient Mako
som Denke ville sälja till mig för ett väldigt bra pris.

Dessa 2 klockor kostade mig under 4000kr och jag ångrar mig inte en sekund.
Klockan i min profilbild har jag också fått tag i här på klocksnack. Orient King Diver 21

3 klockor ca 5000kr

Tack Klocksnack för hjälpen :)
 

ANkk

Cartier
Jag slår ett slag för tissot och seiko samtidigt som jag vill att du håller dej borta från ur o penn... Kompromissa inte och om du handlar på nätet så försök gärna hitta klockan i butik o känna på den innan du slår till på nätet.

Ser inget fel på beg. Klockor men nu när du är ute efter din första på många år tycker jag att du ska köpa den från en AD och få med alla garantier och äkthetsintyg samt lådan och manual etc.

Jag kommer i 3 fall av 5 att rekomendera automataren för quartzen ur ett rent klockälskande perspektiv men om du inte använder den dagligen finns det ingen mening med att äga en automatare.

Just my 2 cents
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Ja det finns många alternativ i denna prisklassen kan man komma fram till. Hur har klockletandet gått för dig?
 

Snårtas

Rolex
Jag skulle nog också försökt hitta en kul Orient. Dock varning för länkarna som är rätt kass.

Jag köpte min här: http://www.orientuhren.de/index.php Hur smidigt som helst, hade klockan på typ 2-3 dagar om jag minns rätt.

Sen om det går att hitta billigare vet jag inte, var för otålig när den väl skulle inhandlas.
 
Jag är mycket ute i naturen och rör på mig så jag har tänkt till lite och insett att jag nog på sikt behöver två klockor (minst..) en slit och släng, som ni kallar beater, och en finare klocka som man kan ha både till vardags och fest.

Till skillnad från majoriteten av bilder som ser ut att vara tagna innanför tullarna i Stockholm bifogar jag bild på min första klocka på över 20 år nu då. Det fick bli en Tissot, T-touch, köpt beg, passar mig rätt bra, fick köpa en extra länk till det hutlösa priset av 80kr av en snäll lokal handlare. Gissa om det blir samma affär som får göra mina batteribyten etc...

Bilderna kanske skiljer sig en smula ifrån era med fina skjortor, whisky och BMW i bakgrunden. De är tagna när jag var på Safari nyss i Serengeti, Tanzania.

Behöver komplettera med en automatic och utan digital display.. med mörkblå tavla.. sneglar lite mot Omega Seamaster 300...

IMG_1489.jpg
IMG_1580.jpg
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Jag är mycket ute i naturen och rör på mig så jag har tänkt till lite och insett att jag nog på sikt behöver två klockor (minst..) en slit och släng, som ni kallar beater, och en finare klocka som man kan ha både till vardags och fest.

Till skillnad från majoriteten av bilder som ser ut att vara tagna innanför tullarna i Stockholm bifogar jag bild på min första klocka på över 20 år nu då. Det fick bli en Tissot, T-touch, köpt beg, passar mig rätt bra, fick köpa en extra länk till det hutlösa priset av 80kr av en snäll lokal handlare. Gissa om det blir samma affär som får göra mina batteribyten etc...

Bilderna kanske skiljer sig en smula ifrån era med fina skjortor, whisky och BMW i bakgrunden. De är tagna när jag var på Safari nyss i Serengeti, Tanzania.

Behöver komplettera med en automatic och utan digital display.. med mörkblå tavla.. sneglar lite mot Omega Seamaster 300...

IMG_1489.jpg
IMG_1580.jpg

Riktigt cool beater i passande miljö!
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Se där, T-touch'en upplever jag som ett roligt val men långt ifrån alla tips du fick. Och nu sneglar du på Omega minsann. Redan biten. Men nu måste du ju byta Nick!!!
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Serengeti i Tanzania måste väl kvalificera sig som en hyfsad kuliss för klockbilder..:))
Om du nu är inne på Omega (gillar jag) varför inte som ovan en 300 eller en SMP Pro, eller den ultimata Speedmaster Pro?
 

McGyver

Rolex
Själv sugen på denna - fast enligt försäljaren är jag ganska ensam i min smak! :oops:

1263676_Tissot_Heritage_PR516_2.jpg


Klassisk modell men nu lite större!

Tissot PR516 Heritage - går att hitta för runt 4"
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Jag är mycket ute i naturen och rör på mig så jag har tänkt till lite och insett att jag nog på sikt behöver två klockor (minst..) en slit och släng, som ni kallar beater, och en finare klocka som man kan ha både till vardags och fest.

Till skillnad från majoriteten av bilder som ser ut att vara tagna innanför tullarna i Stockholm bifogar jag bild på min första klocka på över 20 år nu då. Det fick bli en Tissot, T-touch, köpt beg, passar mig rätt bra, fick köpa en extra länk till det hutlösa priset av 80kr av en snäll lokal handlare. Gissa om det blir samma affär som får göra mina batteribyten etc...

Bilderna kanske skiljer sig en smula ifrån era med fina skjortor, whisky och BMW i bakgrunden. De är tagna när jag var på Safari nyss i Serengeti, Tanzania.

Behöver komplettera med en automatic och utan digital display.. med mörkblå tavla.. sneglar lite mot Omega Seamaster 300...

IMG_1489.jpg
IMG_1580.jpg
Grattis, bra val av klocka! Och för det priset så har du gjort en riktigt bra deal :)
 

Jonte73

Audemars
Grattis bra val som beater .
Klart du måste ha en smp 300 !
Det är nämligen så att alla haft eller skall ha en ;)
 

plexan

Cartier
Själv sugen på denna - fast enligt försäljaren är jag ganska ensam i min smak! :oops:

1263676_Tissot_Heritage_PR516_2.jpg


Klassisk modell men nu lite större!

Tissot PR516 Heritage - går att hitta för runt 4"

Den är ju svincool!! Gillar dock inte länken, ett läderband så blir det superb! skulle vilja ha en och komplettera min PRS 516! måste dock spara mina slantar till annat.
 
Topp