• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

44mm vs 47mm

Barkmanova

Breitling
Ska jag välja en 47mm 422 el. en 44mm? Har något smala handleder. Tänker även på vilken som blir lättast att sälja om man skulle tröttna. Förmodligen en 47mm sandwich…
 

Ampén

Omega
Ska jag välja en 47mm 422 el. en 44mm? Har något smala handleder. Tänker även på vilken som blir lättast att sälja om man skulle tröttna. Förmodligen en 47mm sandwich…
Det var frågan jag ställde mig själv. Har haft en 44mm (50-case) och har nu en 422. Är nog inte till någon hjälp, men på mig tycker jag båda storlekar sitter bra med mina 17,5cm-handleder. Fick jag önska så hade jag velat haft något precis däremellan på 45,5😄 Bästa tipset är att prova. Är i säljtankar på min 422 då jag är sugen på något annat😉
 

Risto85

Cartier
2-Faktor
Det var frågan jag ställde mig själv. Har haft en 44mm (50-case) och har nu en 422. Är nog inte till någon hjälp, men på mig tycker jag båda storlekar sitter bra med mina 17,5cm-handleder. Fick jag önska så hade jag velat haft något precis däremellan på 45,5😄 Bästa tipset är att prova. Är i säljtankar på min 422 då jag är sugen på något annat😉

Vilket sammanträffande då jag går i köpartankar 😉 Skicka gärna ett pm ifall du vill diskutera något kring din 422:a ✌🏻
 

lb82

Breitling
47mm är klassiskt, jag var rädd för att den skulle vara för stor när jag testade med. Har relativt smala handleder men var inga problem alls - dock måste man ju gilla looken. Man känner sig lite som en action-man figur med den, men på ett bra sätt!
 

jostling

Omega
Jag har 19.5mm runt handleden, funderar på om 44mm är för liten för mig? Någon med större handleder som insett att 44mm är för litet?
 
Topp