• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blides

Breitling
image.jpeg
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Varför inte slå Diesel på näsan och köra detta stuk, fast med 3 miyota verk alt. en av dem quartz så att man kan ha det som atomur att ställa de andra efter, tripple-GMT är ett fyndigt namn! Materialet skall vara platina eller titan beroende på hur vikten skall ligga/kundens fysiska förmåga och sen plätera det med 18k guld för att få den subtila looken som Diesel lyckats få till.
Urtavlan borde skivas ur olika svenska stenarter, kalksten från Gotland tex för att skvallra om den svenska genen :) kanske fårskinns-strap osv! Kör hårt ;)

image.jpg
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Varför inte slå Diesel på näsan och köra detta stuk, fast med 3 miyota verk alt. en av dem quartz så att man kan ha det som atomur att ställa de andra efter, tripple-GMT är ett fyndigt namn! Materialet skall vara platina eller titan beroende på hur vikten skall ligga/kundens fysiska förmåga och sen plätera det med 18k guld för att få den subtila looken som Diesel lyckats få till.
Urtavlan borde skivas ur olika svenska stenarter, kalksten från Gotland tex för att skvallra om den svenska genen :) kanske fårskinns-strap osv! Kör hårt ;)

image.jpg
Det där är den största Patekkopia jag sett. Wow!
 
  • Like
Reactions: JLW

Omega87

Rolex
Varför inte slå Diesel på näsan och köra detta stuk, fast med 3 miyota verk alt. en av dem quartz så att man kan ha det som atomur att ställa de andra efter, tripple-GMT är ett fyndigt namn! Materialet skall vara platina eller titan beroende på hur vikten skall ligga/kundens fysiska förmåga och sen plätera det med 18k guld för att få den subtila looken som Diesel lyckats få till.
Urtavlan borde skivas ur olika svenska stenarter, kalksten från Gotland tex för att skvallra om den svenska genen :) kanske fårskinns-strap osv! Kör hårt ;)

image.jpg

Fyfan vad ful "grej"! Borde inte vara tillåtet att tillverka något sådant..
 

Svanis115

Cartier
2-Faktor
Hej mitt namn är fred och jag och min kollega planerar att starta ett nytt klock företag detaljer kommer vid uppstarten men vi tänkte höra med er klock fantaster om ni har några bra idéer eller önskemål om vad ni saknar på dagens klockor så att vi skulle kunna uppfylla era krav som en framtida kund kanske ( klockan ska i alla fall vara en halv skeleton med ett miyota citizen 90s5)
saknar iaf inte en halvskeleton från en icke klocktillverkare. Vilket tomrum på marknaden vill ni fylla?
 

ScubaKing

Audemars
Du postar urverk som du inte känner till, du har ingen koll på platina och dess värde, Bratten kände du inte till. Och sedan ska du starta ett nytt klockmärke, ett till i mängden. Jag antar ni kör kickstarter.
Detta måste vara en troll-tråd.....
 

Sthlm-Nicklas

Panerai
2-Faktor
Alltid kul med nya företag. Tänk utanför boxen, fråga folk vad de vill ha. Försök inte kopiera något som finns. Sträva efter att vara Unika så kanske ny lyckas.
Lycka till
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Hej Fred Rockler!
Trevligt med nya djärva aktörer på marknaden, jag önskar er lycka till.
Rätt coolt namn på en klocka!
FRED ROCKLER
Sweden

 
Topp