• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

62MAS reissue ( SLA017 / SBDX019 )

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Senast ändrad:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Bara för att förtydliga lite:
Den lista Globen har nu är som Molle skriver en intresselista.

OM modellen släpps och när vi i så fall har ett pris och kan ge er ett rabatterat pris (förutsatt att Globen tycker det låter som en bra idé) så kommer vi gå ut med information om riktlinjer för gruppköp.

Vi kommer INTE köra någon gruppköpslista innan Basel. Det är rätt mycket roddande runt gruppköp och vi vill inte ha massa folk som hoppar av, då blir det krångligt för oss och jobbigt för Globen. Följ vår resetråd under Basel så missar ni inget.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Måste jag ringa Globen för att vara säker på ett ex? Fixar inte ni detta genom GK? Tala bara om vad jag skall göra....
Du kan koppla av alltså, gissar att det blir två gruppköp. Ett gruppköp på 62MAS-reissuen och ett gruppköp på någon billigare modell.

Vore kul om man sedan kunde ha en gemensam releaseträff, förutsätter ju dock att vi hittar två modeller och att de kommer till butik samtidigt.
 

SLA017

Panerai
Du kan koppla av alltså, gissar att det blir två gruppköp. Ett gruppköp på 62MAS-reissuen och ett gruppköp på någon billigare modell.

Vore kul om man sedan kunde ha en gemensam releaseträff, förutsätter ju dock att vi hittar två modeller och att de kommer till butik samtidigt.

Jag är lugn som en filbunke, femma på listan. Nästa mål måste vara att få listan bli världen listan?

1: yonsson
2: Molle
3: Jaggis
4: Jag vet vem. (me 2)
5: Jag
 

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Har hört att man ska ta för sig i livet och inte va blyg.
En ny Putinerad lista där gränser inte gäller ;)

1: Sherwan
2: yonsson
3: Molle
4: Jaggis
5: ?
6: Lio.se
7: hasselnot


IMG_6412.JPG
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Just nu känner jag att OM den där klockan blir verklighet och blir så bra som man hoppas så behöver man inget annat.

Storleksmässigt så låter 39,6 perfekt. 8L35 blir toppen. Sen håller jag tummarna för en helt matt tavla, inga polerade detaljer, 20mm luggar, ett platt glas så att den blir lättfotograferad, ordentligt med lume som inte har någon fakepatina-känsla.

Vilka specs har ni på önskelistan?
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Just nu känner jag att OM den där klockan blir verklighet och blir så bra som man hoppas så behöver man inget annat.

Storleksmässigt så låter 39,6 perfekt. 8L35 blir toppen. Sen håller jag tummarna för en helt matt tavla, inga polerade detaljer, 20mm luggar, ett platt glas så att den blir lättfotograferad, ordentligt med lume som inte har någon fakepatina-känsla.

Vilka specs har ni på önskelistan?
Delfin på baklocket vill jag ha!
EDIT: absolut inte platt glas, helgerån!
 

hasselnot

Cartier
2-Faktor
Just nu känner jag att OM den där klockan blir verklighet och blir så bra som man hoppas så behöver man inget annat.

Storleksmässigt så låter 39,6 perfekt. 8L35 blir toppen. Sen håller jag tummarna för en helt matt tavla, inga polerade detaljer, 20mm luggar, ett platt glas så att den blir lättfotograferad, ordentligt med lume som inte har någon fakepatina-känsla.

Vilka specs har ni på önskelistan?

Samma som ovanstående med safirglas vore trevligt men med tanke på att mm300 har hardlex så är det för mkt att hoppas på tror jag. Många verkar positiva till 8L35 verket vilket är enklare form av 9S55. Vilken tidsavvikelse tror ni man kan uppnå via ruckning av verket, kan man komma inom GS standard?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Just nu känner jag att OM den där klockan blir verklighet och blir så bra som man hoppas så behöver man inget annat.

Storleksmässigt så låter 39,6 perfekt. 8L35 blir toppen. Sen håller jag tummarna för en helt matt tavla, inga polerade detaljer, 20mm luggar, ett platt glas så att den blir lättfotograferad, ordentligt med lume som inte har någon fakepatina-känsla.

Vilka specs har ni på önskelistan?
Nu har jag hört från 3 håll internationellt att klockan kommer släppas, så den kommer släppas.

Min önskelista är:
  • 20mm bandbredd
  • Kupat safirglas (som det på SBGV009/011)
  • Inte för tjock, gärna under 13mm.
  • Delfin på baklocket.
  • Lumen är ju i princip garanterad att vara den nya lite gulare lyspastan och med ifyllda index kommer den lysa som satan.
  • Borstade visare med blanka fasningar på sidorna.
  • Vassa högglanspolerade index.
  • Borrade bandhorn

Håller med @Jaggis om att detta är en perfekt OWG-klocka utifrån vad vi hittills vet. Skruvat baklock innebär dessutom enkel ruckning så man slipper leva med +10spd helt i onödan.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Förstår inte varför folk inte gillar safir. Har aldrig krossat/spräckt ett hardlex eller safir dock har jag repat ett antal hardlex glas. Kostar trots allt 800-900kr att byta hos seiko :(
För mig kvittar det helt ärligt. Hardlex håller ner priset så är bra av den anledningen och ger färre reflektioner vilket är trevligt. GS safirglas har däremot grym AR så det problemet finns egentligen ändå inte på SEIKOs safirglas.
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Nu har jag hört från 3 håll internationellt att klockan kommer släppas, så den kommer släppas.

Min önskelista är:
  • 20mm bandbredd
  • Kupat safirglas (som det på SBGV009/011)
  • Inte för tjock, gärna under 13mm.
  • Delfin på baklocket.
  • Lumen är ju i princip garanterad att vara den nya lite gulare lyspastan och i fyllda index kommer den lysa som satan.
  • Borstade visare med blanka fasningar på sidorna.
  • Vassa högglanspolerade index.
  • Borrade bandhorn

Håller med @Jaggis om att detta är en perfekt OWG-klocka utifrån vad vi hittills vet. Skruvat baklock innebär dessutom enkel ruckning så man slipper leva med +10spd helt i onödan.
19mm vore trevligt av uppenbara skäl.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nu har jag hört från 3 håll internationellt att klockan kommer släppas, så den kommer släppas.

Min önskelista är:
  • 20mm bandbredd
  • Kupat safirglas (som det på SBGV009/011)
  • Inte för tjock, gärna under 13mm.
  • Delfin på baklocket.
  • Lumen är ju i princip garanterad att vara den nya lite gulare lyspastan och i fyllda index kommer den lysa som satan.
  • Borstade visare med blanka fasningar på sidorna.
  • Vassa högglanspolerade index.
  • Borrade bandhorn

Håller med @Jaggis om att detta är en perfekt OWG-klocka utifrån vad vi hittills vet. Skruvat baklock innebär dessutom enkel ruckning så man slipper leva med +10spd helt i onödan.
Jag glömde en punkt:
Vill inte ha Diashield.
 

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Vad tror ni om länk/band? Ursprungskällan nämnde ju band och länk, hade varit trevligt med länk även om det inte är korrekt(?)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vad tror ni om länk/band? Ursprungskällan nämnde ju band och länk, hade varit trevligt med länk även om det inte är korrekt(?)
Med tanke på att modellen är bekräftad från flera håll utan att någon sagt att informationen inte stämmer så utgår jag ifrån att den stämmer.

Länk på en klocka som ursprungligen inte såldes å länk är däremot knas.
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Nu har jag hört från 3 håll internationellt att klockan kommer släppas, så den kommer släppas.

Min önskelista är:
  • 20mm bandbredd
  • Kupat safirglas (som det på SBGV009/011)
  • Inte för tjock, gärna under 13mm.
  • Delfin på baklocket.
  • Lumen är ju i princip garanterad att vara den nya lite gulare lyspastan och i fyllda index kommer den lysa som satan.
  • Borstade visare med blanka fasningar på sidorna.
  • Vassa högglanspolerade index.
  • Borrade bandhorn

Håller med @Jaggis om att detta är en perfekt OWG-klocka utifrån vad vi hittills vet. Skruvat baklock innebär dessutom enkel ruckning så man slipper leva med +10spd helt i onödan.

Lug-holes! Bra där. Hur kunde jag missa?
 
Topp