• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

7s26, then this happened..

jurassicjay

Cartier
God morgon!
Skulle fixa ett 7s26 (obs jag är extrem nybörjare på detta). Tavlan satt löst, datumvisningen var skev och rotorn satt lite löst.. när jag fixat allt och skulle lägga i verket i boetten hamnade det lite snett så jag tog min pincett och skulle lyfta upp verket genom att greppa rotorn. Sen hände detta. Går detta att åtgärda eller är det bara att byta hela verket? Hjälp!
D4D08785-6D69-4B6D-92F2-C5D83AC1FC29.jpeg
 

jurassicjay

Cartier
Vad behövs för verktyg? Dvs hur ser det ut? Tänker mig nåt rörliknande? Rotorn har ju förvisso varit lite glapp och skramlat en del.. kanske skulle byta hela verket, eller vad tror du @rogart-63 ?
 

rogart-63

Patek
Säkert är den duktigt sliten . Ser resten okej ut och funkar behöver du kanske bara byts rotorn . Ska kolla om jag har nåt . Du behöver en lite större mejsel för att ta bort lagret .
 

jurassicjay

Cartier
Jag har en mejsel som funkar bra för centerskruven (där lagret är)! Hur går jag tillväga om jag vill försöka sätta tillbaka rotorn jag har här?
 
Topp