• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

A blast from the past...

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Facebook var vänliga nog att påminna mig om att detta hände för 5 år sedan...
34024AAA-6EF3-4A26-BBA0-580A4F768A59.jpeg

Lite osäker på om det är den första eller möjligen den andra Paneristi GTGn i Sverige...
Båda hölls ju på Vurma så liiite oklart är det... Men med tanke på att det är 5 år så kanske det är GTG nr:2?..
 

azcii

Patek
2-Faktor
Facebook var vänliga nog att påminna mig om att detta hände för 5 år sedan...
34024AAA-6EF3-4A26-BBA0-580A4F768A59.jpeg

Lite osäker på om det är den första eller möjligen den andra Paneristi GTGn i Sverige...
Båda hölls ju på Vurma så liiite oklart är det... Men med tanke på att det är 5 år så kanske det är GTG nr:2?..
Jag ser inte min 112:a och jag tror min första GTG var den 2a som hölls liiite senare 2015 , så detta kanske är den första?

Antingen det eller så var min första GTG den tredje :)
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Jag ser inte min 112:a och jag tror min första GTG var den 2a som hölls liiite senare 2015 , så detta kanske är den första?

Antingen det eller så var min första GTG den tredje :)

Min första GTG var den när @MaziK precis hade köpt 605. På Vurma. Hur sent var det? (Borde jag veta som haft den i min ägo och sett kvittot). Jag tror nämligen någon sa att det var tredje GTG:t.
 

azcii

Patek
2-Faktor
Min första GTG var den när @MaziK precis hade köpt 605. På Vurma. Hur sent var det? (Borde jag veta som haft den i min ägo och sett kvittot). Jag tror nämligen någon sa att det var tredje GTG:t.
Vad jag minns hade @MaziK ingen 605 på min första, då hade han 422 tror jag..? @Palenkovich hade en 590 .. men nu insåg jag precis att jag inte ser hans 590 på bilden ovan, så hans första kanske var GTG #2, min första GTG #3 och din GTG #4 ? :D

Antingen det, eller så hade @MaziK en 605 redan då och jag minns helt fel ..

Jag minns iaf att jag bangade att gå på en GTG innan den jag faktiskt gick på, eftersom jag inte kände någon på plats och det kändes lite skumt. Fan vad glad jag är att jag tog mig i kragen gången efter.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Vad jag minns hade @MaziK ingen 605 på min första, då hade han 422 tror jag..? @Palenkovich hade en 590 .. men nu insåg jag precis att jag inte ser hans 590 på bilden ovan, så hans första kanske var GTG #2, min första GTG #3 och din GTG #4 ? :D

Antingen det, eller så hade @MaziK en 605 redan då och jag minns helt fel ..

Jag minns iaf att jag bangade att gå på en GTG innan den jag faktiskt gick på, eftersom jag inte kände någon på plats och det kändes lite skumt. Fan vad glad jag är att jag tog mig i kragen gången efter.
IMG_7420.jpg

April 2016 var min första GTG. Här är laguppställningen, med 605 längst till höger. Jag hade en Ferrari och en 359 med i den här matchen.
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Facebook var vänliga nog att påminna mig om att detta hände för 5 år sedan...
34024AAA-6EF3-4A26-BBA0-580A4F768A59.jpeg

Lite osäker på om det är den första eller möjligen den andra Paneristi GTGn i Sverige...
Båda hölls ju på Vurma så liiite oklart är det... Men med tanke på att det är 5 år så kanske det är GTG nr:2?..
Tror detta var den första; min var precis som @azcii tror GTG nr 2 med 590:n i släptåg. :)
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Köpte 605 12e Jan 2016 om jag minns rätt (edit) kollade i min nostalgiska paketöppningstråd och 12:e Jan stämmer
https://klocksnack.se/threads/paketöppning-panerai-men-inte-förrens-imorgon-men-titta-gärna-in.48848/


422 hade jag sedan tidigare ...det var tider det :D



Min första GTG var den när @MaziK precis hade köpt 605. På Vurma. Hur sent var det? (Borde jag veta som haft den i min ägo och sett kvittot). Jag tror nämligen någon sa att det var tredje GTG:t.

Vad jag minns hade @MaziK ingen 605 på min första, då hade han 422 tror jag..? @Palenkovich hade en 590 .. men nu insåg jag precis att jag inte ser hans 590 på bilden ovan, så hans första kanske var GTG #2, min första GTG #3 och din GTG #4 ? :D

Antingen det, eller så hade @MaziK en 605 redan då och jag minns helt fel ..

Jag minns iaf att jag bangade att gå på en GTG innan den jag faktiskt gick på, eftersom jag inte kände någon på plats och det kändes lite skumt. Fan vad glad jag är att jag tog mig i kragen gången efter.
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Facebook var vänliga nog att påminna mig om att detta hände för 5 år sedan...
34024AAA-6EF3-4A26-BBA0-580A4F768A59.jpeg

Lite osäker på om det är den första eller möjligen den andra Paneristi GTGn i Sverige...
Båda hölls ju på Vurma så liiite oklart är det... Men med tanke på att det är 5 år så kanske det är GTG nr:2?..
Min 231 är med! Hurra! 3a från höger
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Jag var på den en av de på Vurma och jag känner igen den första bilden därifrån. Om det var första eller andra minns jag inte heller...
Det var då mitt Panerai-intresse väcktes på riktigt. En 111:a inhandlades strax därefter. Från nån på forumet vill jag minnas, men kommer inte ihåg vem.
Blev kär i den vita (114), men fick inte att på nån härifrån så en sådan skaffades via Chrono24 från Belgien/Holland.
Och sen började @Kim svansa runt här med sin 512:a, men vägrade sälja. Ett par år senare dök det dock upp en från @Lövet som kneps hösten 2018 och bytte ägare på en skum parkeringsplats efter en Bajenmatch...
Det urartar lätt... :cool:
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Börjar fundera på om det här var det näst senaste GTG:t jag var med på, för drygt ett år sedan. Det senaste var en liten trevlig grupp eftersläntrare och jag tror inte jag tog några foton där.
IMG_1682.jpeg
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Jag var på den en av de på Vurma och jag känner igen den första bilden därifrån. Om det var första eller andra minns jag inte heller...
Det var då mitt Panerai-intresse väcktes på riktigt. En 111:a inhandlades strax därefter. Från nån på forumet vill jag minnas, men kommer inte ihåg vem.
Blev kär i den vita (114), men fick inte att på nån härifrån så en sådan skaffades via Chrono24 från Belgien/Holland.
Och sen började @Kim svansa runt här med sin 512:a, men vägrade sälja. Ett par år senare dök det dock upp en från @Lövet som kneps hösten 2018 och bytte ägare på en skum parkeringsplats efter en Bajenmatch...
Det urartar lätt... :cool:

Lite schizofrent att quota sig själv kanske, men kom just på att jag blandat ihop det hela...
111:an köptes från Belgien/Holland och 114 kom från forumet. @Yoshiikee stod ju för den affären! :cool:
(Kollade gamla PM. Rätt ska va' rätt!)
 

kmg

Patek
2-Faktor
Börjar fundera på om det här var det näst senaste GTG:t jag var med på, för drygt ett år sedan. Det senaste var en liten trevlig grupp eftersläntrare och jag tror inte jag tog några foton där.
IMG_1682.jpeg
Tydligt vilka bandtrender som gäller när man går igenom gamla foton. Nu verkar hyfsat ljusa band vara inne.
 
Topp