• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

A Retro Tale.se - legit?

Jag letar med ljus och lykta efter min nästa klocka och har trillat in på A Retro Tale (https://aretrotale.com/sv) flera gånger nu. Fint utbud, vet inte om priserna är så attraktiva, men framför allt har jag svårt att hitta information om hur det är att handla från dem?

De verkar vara backade av H&M-gruppen och har en butik i Mood i Stockholm - so far so good. Men när det kommer till hur de ser över äktheten känns det lite tunt.

Under deras Om oss-sida står det ganska luddigt om deras äkthetsprocess, vilka de använder och hur det går till. T.ex ”Vår autentiseringsprocess är övervakad av globala experter med över 25 års erfarenhet inom lyxmode.” Och på klockprodukterna står det ”Klockans äkthet har kontrollerats och certifierats av Sebastian, som är en av Sveriges främsta klockexperter.”.

Kanske överdriver, men man vill ju gärna vara trygg med att det är äkta vara man köper och att de är enkla att ha och göra med. Är det någon här med erfarenhet som kan dela?

Jag letar med ljus och lykta efter min nästa klocka och har trillat in på A Retro Tale (https://aretrotale.com/sv) flera gånger nu. Fint utbud, vet inte om priserna är så attraktiva, men framför allt har jag svårt att hitta information om hur det är att handla från dem?

De verkar vara backade av H&M-gruppen och har en butik i Mood i Stockholm - so far so good. Men när det kommer till hur de ser över äktheten känns det lite tunt.

Under deras Om oss-sida står det ganska luddigt om deras äkthetsprocess, vilka de använder och hur det går till. T.ex ”Vår autentiseringsprocess är övervakad av globala experter med över 25 års erfarenhet inom lyxmode.” Och på klockprodukterna står det ”Klockans äkthet har kontrollerats och certifierats av Sebastian, som är en av Sveriges främsta klockexperter.”.

Kanske överdriver, men man vill ju gärna vara trygg med att det är äkta vara man köper och att de är enkla att ha och göra med. Är det någon här med erfarenhet som kan dela?
Jag var in där för några veckor sedan.
Har väldigt svårt att se de medvetet skulle sälja fejkprylar,men begagnat är begagnat och det är nog bra att själv veta vad man tittar på och kunna avgöra om det duger eller anlita expertis.

Du har ju reklamationsrätt enl lag om "Varan är sämre än du kunnat förvänta dig mtp ålder och pris"
Köper du via nätet är det välv14dagar oavsett anledning.

Tjejjerna som jobbade där var ointresserade av att mer än peka var jag kunde hitta det jag kom för att titta på. "Har du några frågor så säg till" typ.
Priset skrattretande jämfört med tex Kaplans,men det är inte de kunderna man söker heller.
Du får jämföra dem med valfri begaffär som ligger i stockholms turistområden.

EDIT

Sebastian är bra. Trevlig kille att snacka med
Jobbade på Krons och därefter TagHeur i MoS om jag minns rätt.
Ledande expert är väl att ta i....Men nog är han klart duktigare än valfri amatörhobbyist ändå.

Har handlat därifrån utan problem. Bland annat Cartier, LV med mera.
Verkar vara noggranna i äkthetskontroller. Har inget att gnälla på.

Både klockan och två väskor är ”certade” hos respektive modehus efter inköp.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp