• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

A secret collector's club whose members fly in by private jet

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Ser inte flera av de där comex-subarna ut att ha lite för bra case? Lasersvets/lapp-klubb?
Men ja jisses vilka härliga klockor...
 
Yes, there is a secret collector's club whose members fly in by private jet for their meetings at an undisclosed location in London, and our man in the UK, the intrepid Arthur Touchot, takes you behind closed doors to see who's got what on their wrist. This is inside stuff... :hungry::hungry::hungry:

https://www.hodinkee.com/articles/inside-the-uks-most-secretive-watch-collecting-club



AMBIANCE_IMG_0686.JPG

AMBIANCE_IMG_0864.JPG
ROLEX_IMG_0804.JPG
ROLEX_IMG_0758.JPG
TUDOR_MN77.JPG

OMEGA_SPEEDMASTER_IMG_0748.JPG

Åker inte alla privatjet till GTG´s?! :) Grymt är bara förnamnet. Är ju fortfarande rätt newbie i den här svängen och har aldrig varit på en GTG.
 

xTZ

Cartier
Okej får väl komma ut nu då när man är påkommen....
Comex_01.jpg

Hehe. Men riktigt sjukt med alla de klockorna på samma ställe! Hade gärna vart där!
 

M.U

Rolex
Ni kan sluta spekulera! Det var jag som tog mitt JAS dit för att stoltsera med min expII från 01....

Skämt åsido så var det ett gäng riktigt sjuka klockor! :O
 

Chuck

Patek
2-Faktor
repeat om på detta om 30år, vad får vi se på borden då? Massor av repiga men glänsande keramik subbar/daytonas?
 

Whedda

Rolex
Rimligtvis ungefär samma klockor. Fast 30 år äldre. :)

Ähh...Philippe Stahl och grabbarna har gått över till stekheta frimärken vid det laget...

Skämt å sido tror jag som du att även om säkert det kommer finnas andra modeller som får en hype i samlarkretsar så blir det knappast fler perfekta Comex, PN eller Milsubs...
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Nix, han huserar södra Sverige till vardags och varken hänger eller bryr sig om KS kan jag meddela.
Oki. Såg det inte som otänkbart att han fanns reggad här. Varför delar han inga klockor på IG? Tappat intresset eller bara inget sug att visa upp vad han har? Jag som är så nyfiken.. :)

Finns nog ytterligare en herre i Tyskland som också kan vara aktuell.
 
Oki. Såg det inte som otänkbart att han fanns reggad här. :)

Finns nog ytterligare en herre i Tyskland som kan vara aktuell.

Finns ganska många stora aktörer i Sverige som inte är intresserade av forum alls. En av världens största JLC-samlare bor i Stockholm t ex. men har inget intresse av några forum.
 
  • Like
Reactions: Per

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Absolut, men jag tror att många här på KS "överskattar" hur många som är intresserade av forum, framförallt när de har så extrema samlingar...
Där håller jag helt med. :)

De två jag syftar på och som du förmodligen vet vem det är var ju iaf duktigt aktiv på VRF.
 
Topp