Okej. Trodde oddsen var rätt okej med över 10k svenska klocknördar men vad vet jag..Ja, därför tycker jag att det verkar far fetched att det skulle vara en KS-medlem bara för att det är några svenskar med...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Okej. Trodde oddsen var rätt okej med över 10k svenska klocknördar men vad vet jag..Ja, därför tycker jag att det verkar far fetched att det skulle vara en KS-medlem bara för att det är några svenskar med...
Känns väl rimligt att någon finns här![]()
Jo, absolut! Men jag trodde man ville säga något mer med bilden - att det liksom pekade ut någon!Okej. Trodde oddsen var rätt okej med över 10k svenska klocknördar men vad vet jag..![]()
Hen får ge sig tillkänna med en bild på sin Comex!Känns väl rimligt att någon finns här![]()
Merparten som är där har öppna och väldigt populära IG-konton. Så nog gillar de att skylta med vad de har.Absolut men samtidigt är det trots allt secret club members, hade heller inte skyltat med min röda samling på KS/GTGs. Utan kört vidare med cover uppen Seikos och casios![]()
Yes, there is a secret collector's club whose members fly in by private jet for their meetings at an undisclosed location in London, and our man in the UK, the intrepid Arthur Touchot, takes you behind closed doors to see who's got what on their wrist. This is inside stuff...
https://www.hodinkee.com/articles/inside-the-uks-most-secretive-watch-collecting-club
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Vi kanske kan ordna en GTG på någon liten flygplats så kan alla flyga dit med privatflygplan iaf. Borde inte vara dyrare än en taxi hem från krogen en lördagkväll!Åker inte alla privatjet till GTG´s?!Grymt är bara förnamnet. Är ju fortfarande rätt newbie i den här svängen och har aldrig varit på en GTG.
Rimligtvis ungefär samma klockor. Fast 30 år äldre.repeat om på detta om 30år, vad får vi se på borden då? Massor av repiga men glänsande keramik subbar/daytonas?
Rimligtvis ungefär samma klockor. Fast 30 år äldre.![]()
I have no idea men det känns väl inte uteslutet att den eller dessa är bland de 10k+ medlemmar vi har här på KS.
Oki. Såg det inte som otänkbart att han fanns reggad här. Varför delar han inga klockor på IG? Tappat intresset eller bara inget sug att visa upp vad han har? Jag som är så nyfiken..Nix, han huserar södra Sverige till vardags och varken hänger eller bryr sig om KS kan jag meddela.
Oki. Såg det inte som otänkbart att han fanns reggad här.
Finns nog ytterligare en herre i Tyskland som kan vara aktuell.
Absolut. Dock så är ju flertalet av passionmeet-folket rätt så folkliga.Finns ganska många stora aktörer i Sverige som inte är intresserade av forum alls. En av världens största JLC-samlare bor i Stockholm t ex. men har inget intresse av några forum.
Ni vet att man kan vara medlem på KS utan att posta va?!Absolut men samtidigt är det trots allt secret club members, hade heller inte skyltat med min röda samling på KS/GTGs. Utan kört vidare med cover uppen Seikos och casios![]()
Absolut. Dock så är ju flertalet av passionmeet-folket rätt så folkliga.![]()
Där håller jag helt med.Absolut, men jag tror att många här på KS "överskattar" hur många som är intresserade av forum, framförallt när de har så extrema samlingar...