• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Aaah sehr gut nuyes urh!

Jäkligt fin. Satt och kollade in en sådan för ett par dagar sedan och fick köpsug. Det kom förstås en del imellan (som alltid...). Men den ligger på listan!

yonsson! Först ett stort grattis till skön klocka!

Funderar själv på en sådan men vill höra hur du upplever storleken på den ihop med 20mm bandet? Jag är (hrrrm!) något över normalstorlek och ofta upplever jag att klockor på ca 40-41mm med 20mm band/länk ser för små ut på mig och min handled som är 21,5 cm.

Får väl försöka ta mig upp till Erikssons för ett test innan jag slår till?

Jim

Grattis! Kul att höra dina intryck! Var köpte du? ebay? chrono24?
Den blir ett grymt par med denna

2277230.jpg

http://www.manufactum.de/sinn-chronograph-tachymeter-p1462329/

seikoswede
Jag tycker 20mm bandbredd passar kanon på klockan. Den känns större än 41mm eftersom vridringen och tavlan går ända ut till boettkanten. Mina handleder är 18,5cm.

DrSbaitso
Köpte av en privatperson. Den verkar vara slut överallt inom EU (även på ch24 och hos Eriksson urhandel) och Sinn kunde inte leverera förrän i februari. Den där modellen du länkade till ser helt galen ut (på ett bra sätt tror jag).

Haha! Många episka bumpar på sistone. :D

Klockan är grymt snygg! Jag gillar särskilt det något mindre typsnittet på vridringen. Men varför är siffrorna i omvänd ordning? Ska vridringen användas för nedräkning?

Grattis till en väldigt trevlig klocka! Men är det inte du som brukar hävda att man ska skriva ut referensen? ;-)

Oj det var en gammal tråd ser jag nu. Sinn 104 om jag fattat rätt? Snygg som 17! Skulle kunna tänka mig denna som beater.

Tillbaka
Topp