• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Abu Dhabi

galácticon

Patek
2-Faktor
Hej bröder,
Drar till Abu Dhabi över jul och tänkte kolla om ni har några klocktips; om man är ute efter något begagnat, var vänder man sig med fördel då? Hur är prisläget?
 

Maverick

Omega
Min kusin bor där, köpte i förrgår en Pelargos för 24' ny i butik. Dom hade 25 % på alla Tudor där.

En ny, som i med in-house och fem rader på tavlan?! För 24 000?! Jesus. De listar ju på 41 000 hemma. Jag ska till Dubai över påsk och tänkte kolla om det går att göra några fynd. Där är det ingen skatt/moms på klockor (som jag förstått det), och det är säkert samma sak i Abu Dhabi.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
En ny, som i med in-house och fem rader på tavlan?! För 24 000?! Jesus. De listar ju på 41 000 hemma. Jag ska till Dubai över påsk och tänkte kolla om det går att göra några fynd. Där är det ingen skatt/moms på klockor (som jag förstått det), och det är säkert samma sak i Abu Dhabi.

-25% moms eftersom det är 0 skatt.
Sedan 25% av det.

Orkar inte räkna på vad det blir men du fattar! :)
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Det där låter ju awesome. Nästan så att man ska låta någon broder skicka bud - jag är tveksam till att jag ska köpa nytt ändå =)
 

jandan

Panerai
Kom precis hem från Dubai, men tyckte priserna överlag var som i Sverige. Hittade tyvärr ingenting till vettigt pris...
 
Topp