• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Adam Allsings klocka..?

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Satt och kikade på ett gammalt avsnitt av Pluras kök under Earth hour. Min fru säger att det är OK att använda datorer,smartphones och iPads under Earth Hour. Allt annat måste vara släckt... Vet inte om hon har rätt men jag brukar inte argumentera när hon är så där bestämd!
Hur som haver så var Adam Allsing och Ken Ring gäster och banne mig såg det inte ut som Adam bar en IWC Big Pilot? Någon som vet?
Vill egentligen veta för att jag aldrig riktigt har förstått den mannens storhet, men har han en Big Pilot så stiger han en smula i mina ögon:)

Av bara farten råkade vi se dagens avsnitt av samma program. Vem dyker upp då? Mauro Scocco och även om jag inte såg den helt tydligt så såg det ut som att han hade sin Patek på sig. Inte i samma ädla metall som Spencer men lite respekt får han i alla fall. Bra klocksmak och jävligt rolig!!! Hyffsad på att skriva musik också... :D
 

Ljuv

Omega
Scocco har burit vintage Rolex och Patek sedan begynnelsen, Knappast något nytt.
Vad gäller Alsing så har han burit IWC BP sedan två år.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ljuv skrev:
Scocco har burit vintage Rolex och Patek sedan begynnelsen, Knappast något nytt.
Vad gäller Alsing så har han burit IWC BP sedan två år.

Att Scocco gillade klockor visste jag så det var inget nytt för mig heller. Det jag menade var att medans jag höll på och dregglade över Allsings IWC så dök han liksom upp och spädde på saliven om du förstår hur jag menar? ;)
Men som sagt att Allsing burit Big Pilot ett par år hade gått mig förbi. Förmodligen för att jag brukar zappa förbi alla program där han är med, förutom radio då. Men nu blir det ändring på det.
IWC bärare ska respekteras!
Ha en skön söndag!
 

Ljuv

Omega
RicVin skrev:
Ljuv skrev:
Scocco har burit vintage Rolex och Patek sedan begynnelsen, Knappast något nytt.
Vad gäller Alsing så har han burit IWC BP sedan två år.

Att Scocco gillade klockor visste jag så det var inget nytt för mig heller. Det jag menade var att medans jag höll på och dregglade över Allsings IWC så dök han liksom upp och spädde på saliven om du förstår hur jag menar? ;)
Men som sagt att Allsing burit Big Pilot ett par år hade gått mig förbi. Förmodligen för att jag brukar zappa förbi alla program där han är med, förutom radio då. Men nu blir det ändring på det.
IWC bärare ska respekteras!
Ha en skön söndag!

Inte så att jag tittar frekvent på hans program, Men snubblade in i han när han handlade den på Nymans för någon sommar sedan :D
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Riktigt fin klocka i alla fall! Har ju varit sugen på en 3717 en längre tid men har börjat snegla mer och mer åt "storpiloten" !
Ligger ju tyvärr i en annan prisklass så innan slantarna finns till den så har jag säkert bytt fokus igen.. :)
Bättre en klocka på armen än bara drömmar;-)
 

Ljuv

Omega
RicVin skrev:
Riktigt fin klocka i alla fall! Har ju varit sugen på en 3717 en längre tid men har börjat snegla mer och mer åt "storpiloten" !
Ligger ju tyvärr i en annan prisklass så innan slantarna finns till den så har jag säkert bytt fokus igen.. :)
Bättre en klocka på armen än bara drömmar;-)


Hade en av dom första som kom ut 2002 men med storleken och den köttiga kronan byttes den bort ganska fort.
Men den är helt klart en av dom mest stöddiga som kommit från Scaffhausen :mrgreen:
 
Topp