• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ahhhhhg!!! Trasig LLD

Sgt Hal

Omega
Jag måste bara skrika av mig :mad::mad::nailbiting::nailbiting:

Aaaarrrrrrggggghhhhh!!!!!!

Min Longines Legend Diver har länge varit lite trög i uppdraget, och flera gånger har jag tänkt att fan nu måste den in på service. Jag tar det nästa vecka...
Så idag skulle jag dra upp den och visst var den nog lite mer kärv än vanligt. Plötsligt slinter både jag och kronan till och Baaaaam så knäcker det till och axeln går av... kronaxeln är av, fatta hur knäckt jag är nu.
Så alla kära KS'are fram med sympatin och hyr in alla gråterskor som finns att uppbåda.

Tack för platsen Klocksnack.se nu känns det lite bättre.
 

Greven

Audemars
Förstår att det känns jobbigt, men allt går att laga. Bara att gå till närmaste urmakare och få det fixat. Sedan är den som ny igen.
 

Sgt Hal

Omega
Åkte iväg till närmaste Longines AD med egen urmakare och på dem lät det Nemas Problemas. 6-8 veckor. Jaha, vad gör man nu då....
 

billo

Cartier
Tråkigt! Men om några veckor har du klockan igen och förhoppningsvis är nöjd igen.
 
Senast ändrad:

Sgt Hal

Omega
Tack alla för glada tillrop, peppning och hjärtligt stöd. Visst är en klocka bara en pryl men en pryl stäld över alla andra prylar. Det är ju inte som en damsugare man köpt utan tanke bara för att måste ha en. Inte enda klocka i en samling är ju en slump. De är valda med omsorg, noga övevägt som en förlängning av ens inre känlslor av estetik, fåfänga, stilkänsla och mer svårdeffinierade ståndpunkter som magkänsla, drömmar och längtan.
Att veta att ens favvis ligger enam i en platspåse i ett säkerhetsskåp hos en urmakare i en stad en bit bort känns lite sorgligt. Undrar om urmakaren förstår vilket känslosamt uppdrag denne åtagit sig?
 
Topp