• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

AIK-tråden

Isodor

Audemars
Kändes att det behövdes en tråd med lite mer framgångsanda och startar därmed Allmäna tråden om AIK.

För tillfället blåser vindarna rätt fint på vår vackra sköld i många sporter.

Lägg upp era tankar eller bilder som är AIK relaterat.

Kanske är någon intresserad utav en gtg i samband med match.

Även bajare och djyrgårdare är välkomna att skriva ett par vänliga rader!

Väl mött, vänner!
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
AIKare sen barnsben, morfar skulle låta korsfästa mig om det ens var tal om annat :) Länge sen jag var på match tyvärr, men skulle mer än gärna gå med några KSare och se på Gnaget :D
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jag har fått svartgult via DNA:t och min salige farfar som föddes 1917 i Råsunda.

På den tiden när han började gå på fotboll var det ju Stockholm Stadion som var hemmaplan, och han och hans kompisar tog först spårvagnen fram till Bellevue och sen gick de Valhallavägen bort, varenda match oavsett väder. Dåtidens spelare var ju inte proffs som idag utan hade vanliga heltidsjobb, och det var inte ovanligt att de fick dela spårvagn med någon ur laget. Det hände till och med att de blev uppskrivna att få komma in utan att betala och de stod alltid vid samma räcke match efter match.

Han var även på första hemmamatchen på Råsunda mot Malmö, och jag hade ordnat med biljetter i restaurangen till den sista hemmamatchen, även den mot Malmö, men då var han 95 år och orken hade tyvärr tagit slut så det blev inget. Det var nog första gången som jag insåg att han inte längre var stålmannen, han som kunde och orkade med allt, när han inte hade energi nog att gå och se AIK.
Det fantastiska var att han var helt klar i huvudet ända fram till mållinjen och man kunde sitta och fråga om laguppställningar, matcher och resultat och banne mig om han inte svarade rätt på det mesta. Åtminstone det som låg en bit tillbaka i tiden.

Nu blev det en utsvävning om min kära farfar istället för om AIK, men för att sammanlänka de två ytterligare så är här en bild från AIK-Halmstad 21/5 -07 med farfar och Johan Mjällby.

IMG_0676.jpg
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Jag har fått svartgult via DNA:t och min salige farfar som föddes 1917 i Råsunda.

På den tiden när han började gå på fotboll var det ju Stockholm Stadion som var hemmaplan, och han och hans kompisar tog först spårvagnen fram till Bellevue och sen gick de Valhallavägen bort, varenda match oavsett väder. Dåtidens spelare var ju inte proffs som idag utan hade vanliga heltidsjobb, och det var inte ovanligt att de fick dela spårvagn med någon ur laget. Det hände till och med att de blev uppskrivna att få komma in utan att betala och de stod alltid vid samma räcke match efter match.

Han var även på första hemmamatchen på Råsunda mot Malmö, och jag hade ordnat med biljetter i restaurangen till den sista hemmamatchen, även den mot Malmö, men då var han 95 år och orken hade tyvärr tagit slut så det blev inget. Det var nog första gången som jag insåg att han inte längre var stålmannen, han som kunde och orkade med allt, när han inte hade energi nog att gå och se AIK.
Det fantastiska var att han var helt klar i huvudet ända fram till mållinjen och man kunde sitta och fråga om laguppställningar, matcher och resultat och banne mig om han inte svarade rätt på det mesta. Åtminstone det som låg en bit tillbaka i tiden.

Nu blev det en utsvävning om min kära farfar istället för om AIK, men för att sammanlänka de två ytterligare så är här en bild från AIK-Halmstad 21/5 -07 med farfar och Johan Mjällby.

IMG_0676.jpg
Den passionen hos så många är vad som gör att AIK är det enda relevanta laget i Stockholm!
 

ozzyozzy

Cartier
Fin tråd. Började gå som knodd i början/mitten på 90-talet, då på norra övre (kul att smyga fram till kanten och spotta på HA-västarna. Hej Segui, förlåt). Sedan följde årskort på norra i väldigt många år innan man blev gammal och bekväm (läs: folk började hoppa på läktaren :bag:) och flyttade till mer fetto-vänligt territorium på västra. Där håller jag numera hus och har dessutom påbörjat Projekt Indoktrinering av mina två söner.

Att vara fotbollssupporter är ju ett evigt lidande så lättar gärna upp det med GTG innan någon match!
 

don.h

Cartier
Har noterat att det förmodligen finns några klocksnackare på östra nedre. Hade ett sällskap framför mig förra året med diverse pärlor.
Gnagare har jag varit sen barnsben, men det tog mer fart under studietiden då jag var exilgnagare förvisad till dalarna och jag var med och startade upp DalaGnagarna.

För övrigt så har jag bjudit den gamla AIK-delägaren Bert Milton på GT på Hells.
 

Mike

Cartier
Kör ni ngn speciell klocka matchdagar?
Själv föredrar jag min 666 då indexen är fint gulnade och skapar en bra kombo :)
FullSizeRender (18).jpg
 

Apansson

Torpare
Har noterat att det förmodligen finns några klocksnackare på östra nedre. Hade ett sällskap framför mig förra året med diverse pärlor.
Gnagare har jag varit sen barnsben, men det tog mer fart under studietiden då jag var exilgnagare förvisad till dalarna och jag var med och startade upp DalaGnagarna.

För övrigt så har jag bjudit den gamla AIK-delägaren Bert Milton på GT på Hells.
Östra Nedre sektion 109 här..:) Dock högt upp!
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Det känns som ett bra år i år. Bra placering förra året och ok cup insats hitintills som kan ge lite råg i ryggen när allsvenskan drar igång. Skulle vara skönt att slippa de sedvanliga skitmatcherna i början av säsongen..
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Årskort sedan 1998 (bra år för övrigt) och inte missat en hemmamatch sedan dess. Alldeles för fanatisk för mitt eget bästa. Känns som klubben är på rätt spår nu i alla fall! Skönt att det faktiskt blir fotbollsmatch av derbyt istället för något plast-lotteri på hifdif-arenan. Vi ses på tisdag...
image.jpeg
Inte en enda match. Hur fan lyckades du med det. Någon gång måste du väl varit toksjuk eller liknande :)
 

Mike

Cartier
Nya biljett-systemet verkar inte så bra..
Men kul att det ser ut att vara bra tryck på derby-plåtarna!
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Kan tyvärr inte gå på cup derbyt. Förhandlat mig till fullt utnyttjande av årskortet under allsvenskan men kärleken räckte inte riktigt för frugan till hela Cupen tyvärr :(
 
Topp