• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Aktiva objekt (annonser på KS)

Och bara för att ge lite kontext så ser det ut så här på Chrono24. Så 59k här på KS känns mer absolut fair.

IMG_6450.png
Är det din längst upp för 63? Helt ok prissatt. Annars vet jag inte om chrono24 är ett så bra "bevis" för att man ligger rätt med tanke på att chrono24 idag söker sig till nyrika okunniga i Asien framförallt? Ingen i Sverige skulle betala 100K.

Är det din längst upp för 63? Helt ok prissatt. Annars vet jag inte om chrono24 är ett så bra "bevis" för att man ligger rätt med tanke på att chrono24 idag söker sig till nyrika okunniga i Asien framförallt? Ingen i Sverige skulle betala 100K.
Det är min och absolut så är osålda objekt på Chrono24 en dålig referenspunkt. Men någonstans ger det en indikation när min är mer än 30% billigare än övriga 8 klockor där till salu. Inte sant? Speciellt som den är ännu billigare här på KS.

Det vore en sak om jag begärde mycket mer än alla andra. Men här är det verkligen tvärt om. Speciellt som jag dessutom lämnar dörren halvt på glänt för eventuellt prutande till Watchie och övriga intressenter.

Det sagt så sänker jag till 50 idag. Därefter åker den upp på 59 igen iom jag ändå tror den kommer att sälja internationellt till ett högre pris tids nog. Så skynda fynda. :)

Speciellt som jag inte tror att den som postade hade det minsta intresse av att köpa klockan. :)
så är det, men du har helt missuppfattat min poäng / vill ej förstå ? Jag jämför inte / benchar priser, rimliga eller ej - min fråga kvarstår - när du ej får den såld för lägre peng på ett entusiastfora - tror du det blir lättare att sälja på ks när du höjer priset ?

så är det, men du har helt missuppfattat min poäng / vill ej förstå ? Jag jämför inte / benchar priser, rimliga eller ej - min fråga kvarstår - när du ej får den såld för lägre peng på ett entusiastfora - tror du det blir lättare att sälja på ks när du höjer priset ?
Ja. Jag tror att det är lättare att sälja klockan internationellt iom jag inte tror att det är priset i sig som är problemet. Iom att jag måste ta höjd för avgifter och allmänt prutande på Chrono24 så höjer jag också priset här så att det är hyfsat lika på bägge plattformarna.

Det sagt så är nu priset 50k för dagen. Så jag antar att du lyckats åstadkomma något med ditt ifrågasättande. Förhoppningsvis så hinner någon köpa den här innan priset antingen blir högre eller att den försvinner på annat håll.

Ja. Jag tror att det är lättare att sälja klockan internationellt iom jag inte tror att det är priset i sig som är problemet. Iom att jag måste ta höjd för avgifter och allmänt prutande på Chrono24 så höjer jag också priset här så att det är hyfsat lika på bägge plattformarna.

Det sagt så är nu priset 50k för dagen. Så jag antar att du lyckats åstadkomma något med ditt ifrågasättande. Förhoppningsvis så hinner någon köpa den här innan priset antingen blir högre eller att den försvinner på annat håll.
Jag hoppas såklart både du och köpare blir nöjda, är en cool men ”svår” klocka, hoppas den stannar på forat 😊

• Like
Reactions: Per
Det är min och absolut så är osålda objekt på Chrono24 en dålig referenspunkt. Men någonstans ger det en indikation när min är mer än 30% billigare än övriga 8 klockor där till salu. Inte sant? Speciellt som den är ännu billigare här på KS.

Det vore en sak om jag begärde mycket mer än alla andra. Men här är det verkligen tvärt om. Speciellt som jag dessutom lämnar dörren halvt på glänt för eventuellt prutande till Watchie och övriga intressenter.

Det sagt så sänker jag till 50 idag. Därefter åker den upp på 59 igen iom jag ändå tror den kommer att sälja internationellt till ett högre pris tids nog. Så skynda fynda. :)
Det är en cool klocka, priset är sekundärt om man gillar den. Så klart en udda fågel syns bättre på chrono24 än på ls, men jag vidhåller att svensk begagnatmarknad är något annat än chrono24:s prissättning med inriktning på nyrika asiater i behov av identitetsmarkörer, även om din är billigast i världen. Ditt pris tycker jag är ok oavsett 50 eller 59. Gillar man den spelar dessa småsummor mindre roll. Det finns gott om ”trendiga” modeller nu som jag tror kommer falla platt när de blir omoderna, men din kaviar är så tidlös att den för alltid kommer att ha sin beundrarskara. Kör hårt! 🙏

• Like
Reactions: Per
Men någonstans ger det en indikation när min är mer än 30% billigare än övriga 8 klockor där till salu. Inte sant? Speciellt som den är ännu billigare här på KS.
Ändå är den osåld.

Så är det ju alltid med ovanliga limiterade klockor på C24. Handlarna köper upp dem och väntar på att någon köper dem inom några år. Det säger inte så mycket om prisbilden. Lättare att jämföra med vanliga keramiska hubbar av samma modell.

Ändå är den osåld.

Så är det ju alltid med ovanliga limiterade klockor på C24. Handlarna köper upp dem och väntar på att någon köper dem inom några år. Det säger inte så mycket om prisbilden. Lättare att jämföra med vanliga keramiska hubbar av samma modell.
Det är en smal nisch. Jag tror inte den skulle sälja snabbare om den var någon tusenlapp billigare. Tids nog hittar rätt köpare igen den.

Ska man sälja den på pris till någon som bara vill ha den för att den är billig så får man helt enkelt sälja långt till underpris. Nu är min mer än rimligt prisad och vill någon föreslå ett annat pris så är det helt okej.

Och den ligger vettigt sett till ”andra keramiska hubbar av samma modell”. Den är fortfarande billig. Och framförallt så är den otroligt mycket roligare.

Senast ändrad:
@JonasGbg är datumväxlingen ok på din Oris? Aldrig haft någon, de kanske är extremt sega på att slå runt?

@JonasGbg är datumväxlingen ok på din Oris? Aldrig haft någon, de kanske är extremt sega på att slå runt?

Inget jag har märkt av i alla fall.
Å andra sidan har jag inte kollat så noga heller😅

Nu fattar jag vad du menar😅
Såg inte att datumet är mellan två datum och klockan är 02 i annonsen😄
Kollade klockan nu och den slår om när den ska😊
Tror att jag ställde om tiden mitt i övergången.

Nu är det fixat👍🏻

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp