• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Aktiva objekt (annonser på KS)

Längre slutartid, alternativt högre ISO. Eller köra på auto så löser kameran det.

Fotona är ju inte så mörka, det är den mörka bakgrunden som gör att det ser lite knas ut.

Tycker nog att dom är ganska mörka överlag och inte bara bakgrunden, mer ljus behövs oavsett på vilket sätt man nu trollar fram det.
Auto är nog ett bra val om man inte är så bevandrad.
Lite overkill annars känns det som om man nu har bra utrustning men resultatet blir slaget av en random budgetmobil 🤔

Senast ändrad:
Inte komplicerat, mer ljus i bildena helt enkelt. Blir väl i default om inte annat, borde vara svårare att få bilderna så mörka än att få dem normala?

Har blivit ett slags mode också med nedmörkade bilder. Många verkar tycka det är coolt, men är mindre lyckat i säljannonser.

Det är nog låg ISO som Yonsson nämnde. Bara att höja och ta nya bilder imorgon med kameran så blir det nog bra.

Man brukar ju höja ISO om man har dålig belysning, du har ju dock en hyfsad strålkastare om man ser på filmen i inlägget tidigare och den borde vara tillräcklig 🤔.
Sänk den och rikta den mer mot objektet så borde det bli en klar förbättring redan där.

Det är nog låg ISO som Yonsson nämnde. Bara att höja och ta nya bilder imorgon med kameran så blir det nog bra.
Innan du börjar mixa med ISO’n. Börja med att få in naturligt ljus och kalibrera slutartiden så du får in tillräckligt med ljus i bilden.
Var sedan självkritisk och ta endast de bilder som känns bra. Just nu får man intrycket att du tankar upp alla bilder du tagit utan att sortera ut dem.

Jag föreställer mig när jag ser de bilderna att de är tagna så med avsikt. Nog förstår man väl själv att man ska rikta en lampa annorlunda eller annat motsvarande om man ser på bilderna och tycker de är för mörka?

Snygga en del kanske, men mindre lämpliga i annons.

Jag föreställer mig när jag ser de bilderna att de är tagna så med avsikt. Nog förstår man väl själv att man ska rikta en lampa annorlunda eller annat motsvarande om man ser på bilderna och tycker de är för mörka?

Snygga en del kanske, men mindre lämpliga i annons.

Håller med. Handlar förhoppningsvis om estetiken (som inte visar sig lämpad…) och att säljaren tänkt fel helt enkelt, snarare än att försöka dölja skick :)

Vette tusan vilken sida jag sållar mig till här. Ja, bilderna är helt åt skogen för mörka för en annons. Å andra sidan så är de högupplösta och visar klart och tydligt repor osv.

Senast ändrad:
@FitV det här ser så märkligt ut att jag inte kan låta bli att fråga. Vad stod det innan någon karvade i klockan?
IMG_20250708_135929.jpg

@FitV det här ser så märkligt ut att jag inte kan låta bli att fråga. Vad stod det innan någon karvade i klockan?
IMG_20250708_135929.jpg

Förstår det, jag ville testa hur djup gravyren görs. det är början på koordinater till en plats. Testade att få det gjort på G-shocken innan det hamnade på en nyköpt klocka men från en annan butik.

@Berget31 Jag hade plockat bort delen med att hänvisa till Hukes då de kursade tidigare i år.

@Berget31 Jag hade plockat bort delen med att hänvisa till Hukes då de kursade tidigare i år.

Ajdå, det visste jag inte. Jag redigerade annonsen.

@Dbrasco är det här verkligen en rimlig beskrivning? "Klockan är i ett exceptionellt fint skick. Toppen skick på case, glas, tavla, du hittar inte en finare. Även verket är servat och är även det i toppskick.." Klockan förefaller ju ha varit ganska hårt sliten innan den blivit utsatt en tveksam polering och ett taffligt försök till sunburstborstning på frihand. Det är inte jättetydligt på dina bilder men i tidigare ägarens annons framgår det rätt tydligt. Även märken på tavlan och mysko repor på verket. Den har blivit servad sedan dess eftersom det inte står något om det i annonsen från maj förresten?

Point of order, Hukes kursade inte - den gick i pension och stängde butiken.

Hatten av för en säljare som prissänker så att det faktiskt märks 👍 (nej jag har ingen aning om vad rätt pris är för klockan).

Hatten av för en säljare som prissänker så att det faktiskt märks 👍 (nej jag har ingen aning om vad rätt pris är för klockan).

Tack, är väl för billig egentligen, ” affordable high horology”, men många har svårt att släppa sargen 😊, förståerligt iofs (tidigare har legat runt 40 på forat och mer än så på chrono)

Tack, är väl för billig egentligen, ” affordable high horology”, men många har svårt att släppa sargen 😊, förståerligt iofs (tidigare har legat runt 40 på forat och mer än så på chrono)
Så är det säkert, väldigt frän klocka är det.
Jag tyckte mest det var uppfriskande att se någon göra en bump som faktiskt kunde locka någon till köp och inte det vanliga; dra en femhundring på en klocka för 140 brak och kalla det för rea.

Jag hoppas att du får den såld 👍

Jag tyckte mest det var uppfriskande att se någon göra en bump som faktiskt kunde locka någon till köp och inte det vanliga; dra en femhundring på en klocka för 140 brak och kalla det för rea.

Enig. 👍

En riktig ”höjdare” är annars när säljaren skriver PB men priset är detsamma som tidigare

Skriver sällan i dessa pris-trådar då det är var&ens ensak vad man vill begära för sin pryl.
Men....Hade någon bjudit i närheten av begärt bump-pris hade ju prylen ( om nu inte säljaren är synnerligen eljest) redan varit såld.

Skriver sällan i dessa pris-trådar då det är var&ens ensak vad man vill begära för sin pryl.
Men....Hade någon bjudit i närheten av begärt bump-pris hade ju prylen ( om nu inte säljaren är synnerligen eljest) redan varit såld.
Så är det nog säkert, jag brukar inte lägga mig i jag heller. Jag tyckte som jag nämnde mest att det var uppfriskande och kände att jag kunde kosta på mig att yttra mig när jag hade något positivt att säga

Min erfarenhet är att folk inte prutar utan väntar på att rätt pris sätts. Kanske är olika för olika märken.

Tillbaka
Topp