FlipSwede
Guld
Det kostar när snåltarmen skriker.....Helt sant. Ändå ett lockande pris för en tung guldslägga på handleden.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det kostar när snåltarmen skriker.....Helt sant. Ändå ett lockande pris för en tung guldslägga på handleden.
Kanske inte så konstigt att de blir av med märken om de daterar cert till innan klockan är tillverkad. Vore ju smartare att inte skriva något cert alls.Det var jag som knep globemastern. Jag har följt just den klockan i tre år.
Det var Rob Engström som lämnade in klockan till Kaplans när de blev av med Omega argenturen. Certet är feldaterat till 2017. Troligtvis för att slippa serviceåtagande. Men serienumret tyder på att den är tillverkad 2019/2020.
Jag betalade 67.250kr för den. Ett fair pris för en klocka med nypris 179.200kr och som totalt varit ute i användning ca ett år. Och efter rengöring sitter den verkligen bekvämt på handleden och passar fint in i min samling av nyare Omegor.
Man får vara tacksam att man ser saker som inte många andra gör.
MVH Kaplans kund 7509
hur funkar detta? jag trodde att det var tillverkaren som står för servicekostnader under garanti perioden och inte återförsäljaren?Kanske inte så konstigt att de blir av med märken om de daterar cert till innan klockan är tillverkad. Vore ju smartare att inte skriva något cert alls.
Beror på hur avtalet ser ut, olika för olika märken. Finns säkert andra anledningar, har ju funnits omsättningskrav som skapat gråmarknad.hur funkar detta? jag trodde att det var tillverkaren som står för servicekostnader under garanti perioden och inte återförsäljaren?
Det var jag som knep globemastern. Jag har följt just den klockan i tre år.
Det var Rob Engström som lämnade in klockan till Kaplans när de blev av med Omega argenturen. Certet är feldaterat till 2017. Troligtvis för att slippa serviceåtagande. Men serienumret tyder på att den är tillverkad 2019/2020.
Jag betalade 67.250kr för den. Ett fair pris för en klocka med nypris 179.200kr och som totalt varit ute i användning ca ett år. Och efter rengöring sitter den verkligen bekvämt på handleden och passar fint in i min samling av nyare Omegor.
Man får vara tacksam att man ser saker som inte många andra gör.
MVH Kaplans kund 7509
Säkert inte, var bara lite osäker på hur jag skulle skriva, sett andra skriva såSäljes - Tudor Blackbay 58
Har en Tudor Black Bay 58, fullset köpt från Nymans 2020. Har original metall armband, extra uncle seiko halvlänk, gummi från Vanguard samt nato som medföljer. Klockan har använts så den har såklart lite spår av det men överlag i fint skick. Gärna f2f i Stockholm men kan även skickas mot...klocksnack.se
![]()
Så det finns en risk att Nymans säljer fake @Jim Profit ?
Om du vill att eventuella köpare ska bli osäkra på om klockan är äkta: ”om äkta”.Säkert inte, var bara lite osäker på hur jag skulle skriva, sett andra skriva så![]()
Tack för tipset, fixarOm du vill att eventuella köpare ska bli osäkra på om klockan är äkta: ”om äkta”.
Om du inte vill ge retur: ”Ej retur/Nej”.