• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Alarmklocka?

kbw

Omega
2-Faktor
Hej,

minns att jag för länge sedan såg en Jaeger med ett inbyggt larm (tänk Memovox eller Master Compressor utseendemässigt) och att jag gillade idén, hade dock inte råd så det blev inget köp och sedan dess har jag inte tänkt särskilt mycket mer på det hela.

Men idag så slog mig tanken igen och tänkte höra med er här om det är någon som haft Jaegern jag syftade på innan, eller någon annan klocka med ett inbyggt larm (tänker främst mekaniskt, men även Breitlings hybrider)?

Kanske någon annan som varit intresserad av en sådan klocka men aldrig slagit till?
 

luddviig

Panerai
Tudor har några varianter, nu vet jag inte exakt vilken budget du har men här har du både en vintage och en modernare variant
image.jpeg
image.jpeg
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Har en Syrsa är väldigt nöjd med denna:) Har dock aldrig andvänt larmet som funktionen menad. Men lyser dock upp som en sol om jag får möjligheten att demonstrera larmet för en sivilist varav personen ser på mig som om jag hade ett alvarigt problem. Det blir inte bättre när jag informerar att italienarna bar en liknade Vulcain 1953 när dom besteg K2...
 

Olaola

Panerai
image.jpeg
Har en Jules Racine, 17 juwels manuellt urverk med en underbar alarm funktion.
Känns ordentligt i armen och låter högt!
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Hej,

minns att jag för länge sedan såg en Jaeger med ett inbyggt larm (tänk Memovox eller Master Compressor utseendemässigt) och att jag gillade idén, hade dock inte råd så det blev inget köp och sedan dess har jag inte tänkt särskilt mycket mer på det hela.

Men idag så slog mig tanken igen och tänkte höra med er här om det är någon som haft Jaegern jag syftade på innan, eller någon annan klocka med ett inbyggt larm (tänker främst mekaniskt, men även Breitlings hybrider)?

Kanske någon annan som varit intresserad av en sådan klocka men aldrig slagit till?
Kolla också på märket som jag tror var först med mekaniska alarm, Vulcain. Cricket heter deras vanligaste modell och brukar kallas The President Watch för att flera amerikanska presidenter burit den. Se mer på http://vulcain.com
 
Topp