Oklart vad den på vänstra sidan gör..Satan så balla, är det en krona på var sida?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Oklart vad den på vänstra sidan gör..Satan så balla, är det en krona på var sida?
Konstantin Chaykin. En av tillverkarna jag mest såg fram att träffa.
Älskar hans skapelse Jokern. Den är svincool och rimligt prissatt (7700€ ish i stål och 8800€ i titan)
Han är även ordförande i AHCI. En skön skara independent urmakare.
![]()
Rosegulds varianten är en automaton med sjukt skön baksida. Video dyker upp på Instagram de närmsta dagarna. 88000chf.![]()
![]()
Pumpan är i brons. Piece unique och såld. Tror den kostar runt 200 brak![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
”To make things more interesting, the Konstantin Chaykin Joker watch has cleverly re-imagined a moon phase indicator to being a mouth with tongue. The lower part of the dial has a mouth which is actually a moon phase indicator that has been visually modified.”Jokern är ju bra skruvad!
Skräck att kika på söndag morgon/fm efter en lång lördagnatt.
Vad gör tungan? Månfas?
Sluta gnäll.Om jag tyckte schemat var hektiskt igår ska vi inte ens prata om dagens schema..
3 stora drakar, en intressant dansk herre, 3 häftiga independenttillverkare och en tysk tillverkare som verkar vara rätt poppis på KS står på schemat.
Två luckor mellan de 4 första mötena sen efter lunch är det kaoz så då dröjer en uppdatering tills jag anlänt till flygplatsen.
Rätt stor men inte enorm. Bra svar va?Hur stor är väderstationen från mb&f?
Duger i krig.Rätt stor men inte enorm. Bra svar va?
Hm, det kanske är i år som Victorinox-ribban ska hoppas över. En hel del roliga klockor och mycket bra beatermaterial!
@Molle och @yonsson Om ni ska förbi Sinn idag, kan ni göra mig en tjänst? Tim Burlon la upp en film på sin Instagram som visade deras monter. Det ser ut som att det är en helsvart U1 med vit text på tavlan samt i övrigt också vita detaljer som är placerad i akvariet. (Längst ner i mitten på bilden). Men icke sa nicke...någon sådan presenterades ju inte. Jag är ruskigt nyfiken på vad det kan vara, och om ni skulle vilja ta en bild så skulle det uppskattas. Bifogar bild från filmen.
Sen så skulle jag verkligen bli glad och tacksam om ni kunde hälsa från oss i Sinn-tråden och framföra att deras grymma kundservice får stor uppmärksamhet och namedroppa gärna Sandra(a.k.a. Awesome Sinn-Girl). Det i parentesen behöver ni inte nämna
Önskemål om frågor:
- Hur är sannolikheten att det i framtiden kommer en U-serie även i en damstorlek?
- Finns det diskussioner om att ta fram ett nytt lås? Det är ju den vanliga invändningen som framförs när det kommer kritik.
- Ingen direkt fråga och det kommer säkert något standardiserat svar. Men det skulle vara intressant att höra lite vad de säger om Helmut. Ni kan ju även föreslå att det borde komma en hyllningsklocka till HS lagom till nästa Basel baserat på den klassiska 101:n
![]()
https://klocksnack.se/threads/aleks-besöker-baselworld-2018.89708/page-3#post-2249606Om jag tolkar det rätt så ska du till Sinn senare. Jag var lite sen med min fråga till Yonsson och Molle så hade redan hunnit lämna, men om du får lust och möjlighet får du gärna fråga istället![]()
Han menar nog Lange eller NomosOm jag tolkar det rätt så ska du till Sinn senare. Jag var lite sen med min fråga till Yonsson och Molle så hade redan hunnit lämna, men om du får lust och möjlighet får du gärna fråga istället![]()
Vad är det här för häftig tavla?Sök Aleks, sök!!![]()
Dagens första möten - Romain Gauthier.
Wow, vilka fantastiska klockor.
Aldrig mer komplicerade än time only. Allt producerat inhouse. Börjar på typ 40’ chf.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Kolla tavlan på denna. Sub dials och main plate i MoP.![]()
![]()
![]()
![]()