• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Allrounder som min nästa - ta det lugntklocka

Jag har bestämt mig för att ligga lite lågt med klockinköp ett tag men först behöver jag fylla ett hål i line-upen med en all-rounder.
Jag tänker stål, trehandare och vit urtavla samt stållänk. Datum och WR åtminstone badbar. Storlek kring 36 mm. Index. Budget <100K
Short list nu är:
Datejust - måste dock bli begagnad, finns inte längre med min spec.
Vacheron Constantin Overseas - här lär det bli begagnat pga nypriset.
Omega AT, 38,5 - fin klocka på alla sätt men möjlgen lite väl vulgära index.
Hoppas ni förstår vad jag menar. Vad finns det mer att gå efter?

0A7D0286-85F6-4DFB-A904-01F5F0F5D481.jpeg

Känns som du letar efter en datejust...
Så gör det!
Tyvärr finns inte vit urtavla i combo med index som option vid nybeställning. Visst finns det begagnade på tex C24 men tycker generellt att prisnivån är för hög.
Håller med @jabla, DateJust verkar du vilja ha.
Har haft en och ångrar att jag sålde den men se ovan.
Håller med ovanstående talare. Ett alternativ är ju Cartier Santos.
Fin klocka som jag förmodligen kommer att äga en dag men uppfyller inte riktigt kriterierna. Tankkvoten är just nu fylld med en Reverso.
Grand Seiko med spring drive? :)
Intressant, helt klart. Storlek? Har du ref på den?
Kan man leva med GMT så verkar Monta Atlas grym för pengen.
38,5 x 10,2mm, ca 20k.
Screenshot_20200225-235728_Instagram.jpg

Bild snodd från Insta.

Typ en sån här, ref 16200 :) (normalt med oysterlänk).
D9FFAEF9-0775-4A2E-9F82-72D79B18BDEB.jpeg

Jättefin men känns kanske som en homage.

Andas ju Nautilus såklart och de har säkerligen sneglat dit på de moderna klockorna. Helt ok dock tycker jag då modellen funnits sen 75 i liknande stuk (oktagonformad glasring och integrerad länk)

Ett år före Nautilus lanserades det vill säga.

Roligt också med ett märke som de flesta inte har någon aning om, som samtidigt är ett av de äldsta.

Andas ju Nautilus såklart och de har säkerligen sneglat dit på de moderna klockorna. Helt ok dock tycker jag då modellen funnits sen 75 i liknande stuk (oktagonformad glasring och integrerad länk)

Ett år före Nautilus lanserades det vill säga.

Roligt också med ett märke som de flesta inte har någon aning om, som samtidigt är ett av de äldsta.
Massiv Felpost

Tillbaka
Topp