• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Allrounder som min nästa - ta det lugntklocka

Aqua Terra är bra men vit är långt ifrån den bästa tavlan!

Den första generationen VC Overseas är kul och finns i 35/37mm :)
B603AC6D-218F-405A-9DC0-0DC4E93E4EB2.jpeg

Den där är tag-mig-fan klockren (pun intended). Hur haffar man bäst en sån i hyfsat skick? Hittar inte mycket på C24 men jag kanske söker fel...?
37mm har ref 42042: https://klocksnack.se/threads/paketöppning-vacheron-constantin-overseas-42042.91046/

Är väl ingen jättevanlig modell men c24 bör vara lättast att hitta. Jag har själv varit sugen flera gånger men det har aldrig blivit av tyvärr, tycker den är tvärcool :)

Aqua Terra är bra men vit är långt ifrån den bästa tavlan!

Den första generationen VC Overseas är kul och finns i 35/37mm :)
B603AC6D-218F-405A-9DC0-0DC4E93E4EB2.jpeg

37mm har ref 42042: https://klocksnack.se/threads/paketöppning-vacheron-constantin-overseas-42042.91046/

Är väl ingen jättevanlig modell men c24 bör vara lättast att hitta. Jag har själv varit sugen flera gånger men det har aldrig blivit av tyvärr, tycker den är tvärcool :)
I beg to differ! Har en kollega med en vit AT 38,5 och jag tycker den är betydligt bättre än alla andra jag sett. Men det är ju tycke och smak förstås. Bra alternativ här tycker jag. Vit DJ med roulette blir kanske ändå det givna att leta efter /pruta på dock. :cigar: Denna skall gå som OWG march kloka och det blir en lätt match :)
IMG_20190923_105155.jpg

Svårt att se något roligare som möter dina krav än VC 42042. Betydligt roligare än DJ i min bok iaf. Själv varit sugen på den.

VCn finns ju i både 37 och 35mm och prismässigt ligger den nog ungefär lika med en 6-siffrig datejust!
Ahh Ok, det hade jag ingen koll på. Har bara sett 42an. Finns dom nya i mindre?
Edit: snabb koll på C24 säger 150k för billigaste 37an som fanns nu. Och 120 för billigaste 42a. Men i andra hand sjunker dom väl sannolikt mer än DJn.

Tillbaka
Topp