• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Alternativ till alla smart watches?

DrDre

Patek
IWC's förslag är kanske inte så dumt? Man får ju lite Breitling 90-talsvibbar.

1200x-1.jpg


br550_big.jpg
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Bra reaktioner @daviden :)

Jag tror stenhårt på att THs nya kommer bli löjligt bra. Jcb for president!
Håller koll ;)
IWC's förslag är kanske inte så dumt? Man får ju lite Breitling 90-talsvibbar.

1200x-1.jpg


br550_big.jpg
Den köper jag inte, har förklarat varför innan... Tror inte den säljer. Alls.
Kairos T-band är en variant som jag tror mer på.

Kairos-T-band-smart-watch-strap-6.jpg
Kairos i sig själv är kul. Fast ändå inte... :)
 

DrDre

Patek
Håller koll ;)

Den köper jag inte, har förklarat varför innan... Tror inte den säljer. Alls.

Kairos i sig själv är kul. Fast ändå inte... :)

Tror faktiskte inte att iden med "smarta remmar" eller ngn form av modul är så dum. Lätt att byta och uppgradera utan att man behöver göra sig av med klockan. Det beror ju givetvis på vad man vill ha den till. Skärmen blir ganska liten. Men för tex nyckel/låsfunktioner, betalningar och registrering av hälsodata borde den väl funka bra.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Tror faktiskte inte att iden med "smarta remmar" eller ngn form av modul är så dum. Lätt att byta och uppgradera utan att man behöver göra sig av med klockan. Det beror ju givetvis på vad man vill ha den till. Skärmen blir ganska liten. Men för tex nyckel/låsfunktioner, betalningar och registrering av hälsodata borde den väl funka bra.
Problemet där är att om hotellkedjor, restauranger osv. inte väljer något spretigt Android-alternativ med tiotals olika "standards". De väljer Apples lösning.
 

DrDre

Patek
För oss som är penissionärer i sinnet, vad exakt ska man med en smart klocka till?

Jag är själv en riktig "laggard" när det gäller teknikprylar och kommer nog inte att vara bland de första att skaffa en smart watch. Sist av alla att köpa smart phone etc etc med motivet "jag behöver den inte". Nu är jag dock den som använder den mest. Jag tror att det kommer att dyka upp väldigt många användningsområden som vi inte ens kan tänka oss idag. Hälsodata tex borde ju vara intressant.
 

Lowe92

Cartier
Tycker det verkar bättre än smarta band osv. Har dock ändå ganska svårt att se mig själv med en inom den närmsta tiden.
 

Picke79

Cartier
2-Faktor

nissehult

Patek
2-Faktor
En smartwatch med stil och klass är Alpinas, dessutom rimligt prissatt.
image.jpg
Kan verkligen klassa denna som en smartwatch när den bara har några givare och skickar datat till telefonen som sen säger till vad klockan skall visa på subdialen? Det känns mer som en vanlig klocka med en tillagd aktivitetsmodul (typ Fitbit et al).
 
Topp