• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Alternativ till datejust

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
STGF 313 Visserligen något mindre än dina önskemål, men riktigt snygg irl
1B82E635-232A-4996-96DC-20C112CE4DE8.png
 
R

Red Scream

Guest
Men en Vacheron då? Typ Overseas? Eller varför inte en Glashütte? Osäker dock på vattentåligheten.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Min fru är på jakt efter en ny klocka och jag har letat, letat, letat men kört fast. Jag behöver hjälp med att hitta följande klocka:
34-36 mm
Vattentät 100 m
Stål, vitguld
Ljus tavla
Automat
Max 150 000kr

Inga diamanter men om så vore så diskreta sådana.
Jag vet att ett par Rolexmodeller sitter som handen i handsken här (som jag dessutom kunde lånat ibland) men dom är inte aktuella, det måste väl finnas fler alternativ? Snälla hjälp!

Om du tror att hon kan tänka sig att sträcka på storleken till 38mm så är en Zenith El Primero ruskigt bra på en dams arm, (eller en herres för den delen). Men kronograf kanske inte alls är på tapeten?

10Atm och 12,5mm hög så ingen jättekloss för att vara kronograf. Supermysigt verk och en fantastisk tavla, ljus men ändå med färg. Passar lika bra på länk som på läder om hon vill variera sig. Listpris ca 80´.

Samtliga bilder hämtade från nätet, inklusive den där någon har köpt en Zenith till sin fru :)

_img.jpg
03_2150_400_69_m2150.jpg
hk77skmgg1nz.jpg
 

hisingen

Cartier
2-Faktor
Om du tror att hon kan tänka sig att sträcka på storleken till 38mm så är en Zenith El Primero ruskigt bra på en dams arm, (eller en herres för den delen). Men kronograf kanske inte alls är på tapeten?

10Atm och 12,5mm hög så ingen jättekloss för att vara kronograf. Supermysigt verk och en fantastisk tavla, ljus men ändå med färg. Passar lika bra på länk som på läder om hon vill variera sig. Listpris ca 80´.

Samtliga bilder hämtade från nätet, inklusive den där någon har köpt en Zenith till sin fru :)

_img.jpg
03_2150_400_69_m2150.jpg
hk77skmgg1nz.jpg

Om du tror att hon kan tänka sig att sträcka på storleken till 38mm så är en Zenith El Primero ruskigt bra på en dams arm, (eller en herres för den delen). Men kronograf kanske inte alls är på tapeten?

10Atm och 12,5mm hög så ingen jättekloss för att vara kronograf. Supermysigt verk och en fantastisk tavla, ljus men ändå med färg. Passar lika bra på länk som på läder om hon vill variera sig. Listpris ca 80´.

Samtliga bilder hämtade från nätet, inklusive den där någon har köpt en Zenith till sin fru :)

_img.jpg
03_2150_400_69_m2150.jpg
hk77skmgg1nz.jpg
skulle aldrig fungera, jag skulle sno den direkt!
Kronograf är varken plus eller minus, hon ställer inte ens om datumet om det felar idag så skulle endast vara en utseende fråga.
 

hisingen

Cartier
2-Faktor
Vintage Cartier Santos (osäker på vilket tryck den är certad för) har jag fått upp ögonen för sedan jag såg en makalöst fin i platina med laxfärgad tavla (http://www.sothebys.com/en/auctions/ecatalogue/2018/important-watches-ge1801/lot.55.html). Kanske inte lättaste att få tag på men det finns ju alternativ inom samma modell: https://www.hodinkee.com/articles/cartier-santos-review
Santos ska jag visa för henne, finns ju till och med en återförsäljare i byn.
 
Topp