• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Amazon och fejkkopior - vågar man beställa?

Ja men nu vet du att det kan skilja på vad du får, så köp den från en auktoriserad svensk sida (eller utländsk) och lägg till mellanskillnaden
Givetvis vet jag vad som skiljer men blev mäkta förvånad över att Amazon har så tolerant syn på piratkopior.
När Amazon idag är så oerhört stora så blir det även svårt för tillverkarna av varan att driva ärenden och riskera komma på kant med Amazon.

Jag är väl lagd åt hållet att billigast inte alltid är bäst

varför riskera en piratkopia när man kan lägga några hundralappar extra och köpa den i butik? Med allt vad det innebär

Om du läser i tråden så är det min son som sparat och tjänat egna pengar och för dessa nu vill köpa sin första riktiga klocka.

Han har funnit denna klocka som han sett det gigantiska företaget Amazon säljer till ett pris han nu har råd med. Några hundralappar mer är utanför hans budget och därav skulle den beställas från Amazon tills jag läste recensionerna på utländska.
Efter konsulterat forumet här om erfarenhet av Amazon och därefter googlat så visas en bild av Amazon som ett snudd på paradis för piratkopior och detta är långt från vad jag trodde Amazon var.
Jag hoppas detta förklarar skillnaden och att några hundralappar i detta fall lätt blir en tredjedels eller 50%-ig prisökning.

Mvh

Senast ändrad:
Om du läser i tråden så är det min son som sparat och tjänat egna pengar och för dessa nu vill köpa sin första riktiga klocka.

Han har funnit denna klocka som han sett det gigantiska företaget Amazon säljer till ett pris han nu har råd med. Några hundralappar mer är utanför hans budget och därav skulle den beställas från Amazon tills jag läste recensionerna på utländska.
Efter konsulterat forumet här om erfarenhet av Amazon och därefter googlat så visas en bild av Amazon som ett snudd på paradis för piratkopior och detta är långt från vad jag trodde Amazon var.
Jag hoppas detta förklarar skillnaden och att några hundralappar i detta fall lätt blir en tredjedels eller 50%-ig prisökning.

Mvh

Jag skulle nog å det bestämdaste påstå att risken att få en kopia via Amazon inte är ett dugg större än vid köp av nån annan som inte är AD.

Jag har för övrigt själv många gånger handlat från Amazon UK, men jag kommer aldrig göra det igen. Vidrigt företag.

Jag hade pyntat mellanskillnaden mot svensk butik och låtit grabben betala amazonpris med de hopsparade pengarna. Problem solved och fortfarande glädjen över att ha sparat ihop till något man önskar själv.

Dokumentären om Amazon som ligger på Netflix är sevärd och fick i vart fall mig att fundera en gång extra över vem jag vill lägga mina pengar hos. Men det är helt OT 😁

Förstår att det är mycket pengar för din son som sparat och slitit.
Men är det för billigt för att vara sant så är det ofta en dålig affär.

Mvh
Var en bra pappa då, lägg mellanskillnaden från egen ficka och köp i butik till grabben. :)

Dokumentären om Amazon som ligger på Netflix är sevärd och fick i vart fall mig att fundera en gång extra över vem jag vill lägga mina pengar hos. Men det är helt OT 😁
Jag har missat denna dolumentär men den kanske är sevärd. Bara googlingen Amazon och piratkopior med den breda och massiva kritik som finns och Amazon lättvindiga syn på frågan fick mig säga nej tack till fortsatta köp från dem.
Det finns trevliga nätbutiker handla från istället.

Jag kikar på beställa en Casio G-shock DW-5600 från Amazon men blir lätt konfunderad när flera recensioner hävdar det är en fejkkopia.
Vad säger forumet? Vågar man lita på Amazon?
Jag skulle skippa. Är ju som sagt inte "En" butik, utan flera olika säljare och man vet ju aldrig. Jag har använt Amazon tidigare och funkat bra, men skulle undvika lite dyrare och "viktigare" köp.

Tillbaka
Topp