• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Amazon.se

herrstilen

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Hej, jag är lite nyfiken på om det är någon som har handlat från svenska Amazon ännu. Och om så är fallet hur har det fungerat?

Jag har lagt en beställning som blev avbruten efter en vecka, helt utan återkoppling. Kass kommunikation och rörig hemsida. Första och sista köpet därifrån. Bör tilläggas att det inte var från Amazon direkt utan endast via Amazon.

Har gjort en beställning från tredjepartssäljare via Amazon.se, funkade bra och kom fram rättså snabbt. Än så länge har jag alltså inte stött på problem, bortsett från att hemsidan är väldigt rörig och dåliga översättningar. Någon som vet om det går att ändra språket till engelska?

Jag har handlat och det fungerade väl ok, men det var lång väntan och jag fick betala tull. Det är väl förvisso inte orimligt men jag ser inga direkta fördelar mot att handla på internationella sajter

Hur fungerar det med produkter från Amazon egentligen? På vissa varor så är det leveranstid på ett par dagar medan det på andra varor är leveranstid på flera veckor.

Jag förstår att det är olika handlare det rör sig om men någonstans så måste det väl finnas något minimikrav på leveranstid från Amazons sida gentemot deras säljare? Hur lyckades Amazon bli så stort när det mesta tar lång tid att få hem. Då känns andra sidor bättre.

Hur fungerar det med produkter från Amazon egentligen? På vissa varor så är det leveranstid på ett par dagar medan det på andra varor är leveranstid på flera veckor.

Jag förstår att det är olika handlare det rör sig om men någonstans så måste det väl finnas något minimikrav på leveranstid från Amazons sida gentemot deras säljare? Hur lyckades Amazon bli så stort när det mesta tar lång tid att få hem. Då känns andra sidor bättre.
Folk gillar att man kan finna allting på ett och samma ställe och bryr sig inte om leveranstid? Ingen aning...

Hur lyckades Amazon bli så stort när det mesta tar lång tid att få hem. Då känns andra sidor bättre.

Lite offtopic men kanske var på din fråga. Jag är bosatt i Tyskland och där jag bor kör Amazon med egna chafförer och leveranserna fungerar otroligt bra, gissningsvis får de "bonus" när de levererar ett paket då de alltid är riktigt angelägna att leverera paketet. Motsatsen till Postnord med andra ord...
I appen kan man i realtid se vart chauffören är och hur många stopp/minuter det är kvar till din leverans sker. Så jag kan vara på jobbet och se att mitt paket kommer om X minuter och se till att någon är hemma. Tillskillnad från "Vi levererar ditt paket mellan 0800-1900" och trots att man är hemma får man sms att ingen var där.

Vänligen,
Martin

Lite offtopic men kanske var på din fråga. Jag är bosatt i Tyskland och där jag bor kör Amazon med egna chafförer och leveranserna fungerar otroligt bra, gissningsvis får de "bonus" när de levererar ett paket då de alltid är riktigt angelägna att leverera paketet. Motsatsen till Postnord med andra ord...
I appen kan man i realtid se vart chauffören är och hur många stopp/minuter det är kvar till din leverans sker. Så jag kan vara på jobbet och se att mitt paket kommer om X minuter och se till att någon är hemma. Tillskillnad från "Vi levererar ditt paket mellan 0800-1900" och trots att man är hemma får man sms att ingen var där.

Vänligen,
Martin
Det där låter ju strålande och om de kör med något liknande så förstår jag definitivt hur man kan föredra Amazon.

Vem vet, de kanske revolutionera hemkörningen i Sverige för precis som du säger så är det helt otroligt uselt i dagsläget när man får ett estimerat leveransfönster på 12 h.
Speciellt när de oftast inte ens dyker upp och ändå påstår att de försökt leverera..

Beställde mest på skoj för att testa dem och aldrig mer.
Usel hantering och information. Vara i lager tog drygt en vecka att få i väg.

Hade kunnat krypa till närmsta stad och tillbaka innan paketet hade anlänt.

Vänligen,
Martin
Det där med att man kan se leveransen i realtid har Budbee och andra kört med rätt länge i Sverige.

Postnord har spottat upp sig lite också och nu kan man enkelt boka vilken tid som passar för leverans, om paket kan lämnas vid dörren osv.
17-22 är kanske inte optimalt men klart bättre än gamla 9-18 som förstörde hela dagen.

Tycker Amazon är skitsmidigt inte lina rörigt som Ebay tex.
köpte lite julklappar där bland annat en skateboard ramp som jag inte hittar i Sverige. Nästintill överdriven uppföljning med emails, perfekt med samlast samt visa prylar var gratis förpackade i en gåvopåse med hälsningar från mig 😃

Fick en del grejer idag beställde för 10 dag

B5388F7D-1C4B-46E7-8857-405F137D5CD1.jpeg
FB4D7E22-D0A1-40B7-9779-92C9071DA1BF.jpeg
0BBB0689-12DC-4ABE-9CE4-36CAD1F4A575.jpeg

Hej! Nu behöver jag hjälp.
När jag ska beställa från Amazon måste jag fylla i denna ruta:

Screenshot_20220621-212906_DuckDuckGo.jpg

Jaha, och hur får jag en sån kod eller kupong då?
Finner ingen information om det.
Så jag söker svaret på Amazons sökfunktion varvid följande besked ges:

Screenshot_20220621-215357_DuckDuckGo.jpg

Är detta ett skämt eller? Uruselt dålig information. Måste jag få en kod eller kort från någon annan för att kunna handla på Amazon?

De har stora problem med användarupplevelsen i kundkorgen. Massvis med steg och sidospår som kan hindra en från att slutföra sin affär. Själv lyckades jag bli av med det jag lagt i kundkorgen och beställa nåt jag sparat istället. Upptäckte misstaget när de skickade varan… visst kan man vara mer uppmärksam, men jag börjar bli bortskämd med bra UX där jag slipper utvärdera alla steg som tas…

Tillbaka
Topp