Amazon var nog den sämsta köpupplevelsen jag haft.De har stora problem med användarupplevelsen i kundkorgen. Massvis med steg och sidospår som kan hindra en från att slutföra sin affär. Själv lyckades jag bli av med det jag lagt i kundkorgen och beställa nåt jag sparat istället. Upptäckte misstaget när de skickade varan… visst kan man vara mer uppmärksam, men jag börjar bli bortskämd med bra UX där jag slipper utvärdera alla steg som tas…
Först var jag tvungen att återställa mitt konto, vilket var en halv vetenskap.
Sen fick jag testa "prime" gratis för att få fri frakt. Men var tvungen att regga mitt kreditkort.
Efter köp, vill jag ta bort min primeprenumeration, vilket var totalt omöjligt, så jag tog bort mitt kreditkort istället.
Efter några dagar faila mitt köp för att de inte kunde dra pengar för mitt köp då jag tagit bort mitt kort.
Nu har jag fått massa mail om att det inte kunnat dra pengar för prime osv.