• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ambivalens, plexi eller safir...

Heloisa

Breitling
Säger som Kotten 16800. Då får man ju även umgås regelbundet då safiret
Ständigt måste putsas...-:)
image.jpg
 

Teletomte

Rolex
2-Faktor
16800 lockar som sagt, men då med matt tavla:)

Vi får helt enkelt se vad som dyker upp! 1680an som @80talisten länkade till såg trevlig ut! Om vi nu pratar dylika pjäser, vad sägs om den på K&S?
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Jag kanske är petig men utbytta visarna och hårt polerade boett är ganska så avtändande.. Hade hellre lagt 56' på en fin safirrolex, som 116710 t.ex.
Fast denna hade ju originaltavla och visare enligt beskrivningen. Angående caset har den ju inga utmärkande bevels men den är ju inte sönderpolerad.
 
Senast ändrad:

Ako

Rolex
2-Faktor
Plexi o matt tavla - alltid .

Om du jobbar vid ett skrivbord så är det ingen fara.
En sub är likn. är en kraftig dykarklocka , ingen fara .
 

isbjörn

Panerai
Kör plexi. Lätt att polera, tål det mesta.
Ett safirglas med konstanta fingeravtryck på är ungefär lika ohett som v-ringade t-shirtar.

image.jpeg
Å här sitter jag i v-ringad t-shirt med en 14060 på armen. Så ohet man kan bli! :)
Men allvarligt, annars kör jag ofta 1675 till vardags och körde pre moon Speedy som bruksklocka i 20 år - så visst kan man köra plexi utan problem! Coolare och 100 ggr snyggare än plana safirglas.
 

Teletomte

Rolex
2-Faktor
Om vi pratar rent generellt på äldre Rolex, hur mycket drar servicetavla/visare ner priset och är klockan helt död på marknaden?
 
Topp