• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ang seiko SKX 007

JakobG

Omega
Hej,

Köpte en seiko SKX ny i Maj 2018, nu i februari 2019 har den slutat gå. Har använt den varje dag, aldrig stannat. Har försökt skaka igång den utan resultat, finns ingen manuell uppvridning. Någon som varit med om samma sak?
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Hej,

Köpte en seiko SKX ny i Maj 2018, nu i februari 2019 har den slutat gå. Har använt den varje dag, aldrig stannat. Har försökt skaka igång den utan resultat, finns ingen manuell uppvridning. Någon som varit med om samma sak?
Jag skulle rekommendera dig att gå tillbaka där du köpte den och lämna in den på garanti. Uppenbarligen dras den ej upp, kan vara så så simpelt att något hoppat av eller så behöver något bytas.
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Precis som @P-vakten är inne på tror kag inte det finns något du kan göra. Den går inte att dra upp manuellt, och är det något i verket som hakat upp sig krävs urmakare. Finns nya och bättre urverk att beställa till SKX om du köpt klockan med tveksam garanti,typ gråhandel från andra sidan Tellus.
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Den är beställd från urkompaniet.se
"Vi erbjuder minst 1-5 års återförsäljargaranti beroende på tillverkare. Garantin gäller på samtliga klockor i vårt sortiment och har lika villkor som respektive tillverkares fabriksgaranti har." Hör av dig till dem. Du har dessutom 3 års reklamationsrätt, men det ska nog inte behöva åberopas.
 

JakobG

Omega
"Vi erbjuder minst 1-5 års återförsäljargaranti beroende på tillverkare. Garantin gäller på samtliga klockor i vårt sortiment och har lika villkor som respektive tillverkares fabriksgaranti har." Hör av dig till dem. Du har dessutom 3 års reklamationsrätt, men det ska nog inte behöva åberopas.
Kanon, tror ni de lagar klockan, ger tillbaks pengarna eller skickar en ny? Är inte så sugen på att gå utan klocka länge för att de lagar den.
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Kanon, tror ni de lagar klockan, ger tillbaks pengarna eller skickar en ny? Är inte så sugen på att gå utan klocka länge för att de lagar den.
Om jag skulle gissa skulle jag säga att de skickar den till Seiko som byter urverk i den, men jag är långt ifrån säker på reklamationskedjan i klockbranschen.
 

JakobG

Omega
Fråga dem istället för här så får du 100% svar istället för gissningar. :cool:
Fick svar nu. Skulle skicka den till deras urmakare, får bekosta frakt själv vilket jag tycker är dåligt. Kan de laga klockan får jag ej pengarna tillbaks utan då lagar de den. Anser de att jag orsakat felet får jag betala 300 för felsökning.
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Fick svar nu. Skulle skicka den till deras urmakare, får bekosta frakt själv vilket jag tycker är dåligt. Kan de laga klockan får jag ej pengarna tillbaks utan då lagar de den. Anser de att jag orsakat felet får jag betala 300 för felsökning.
Rimligt att du inte får pengar tillbaka då säljaren har rätt att laga produkten två gånger, och att du får betala en kostnad om du orsakat felet. Frakten bör du emellertid inte behöva stå för om man finner att felet på klockan inte är orsakat av dig.
 
Topp