• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ang. Sjöö Sandström UTC Extreme

Fredig

Cartier
Hej!

Har under senaste tiden kollat in Sjöö Sandström mycket. Extremt mycket måste jag säga. Tycker att dessa klockor har tilltalat mig väldigt men UTC Extreme är den som har fått mitt hjärta.

Nu kommer mitt problem; Jag har alltid älskat klockor av den mindre sorten. Har alltid gillat 36mm klockor. De är bra i storlek för handleden min (17,5cm) och gillar det "dressade" stuket mer. Herrklockorna av UTC ligger runt 44mm vilket jag tycker är på tok för stort, men jag såg att damversionen av UTC Extreme finns i 37mm, vilket skulle passa mig perfekt! Men mitt dilemma är om det är fel utav mig att slå till på en damklocka eller om det är helt okej? Är verkligen helt besatt av UTC Extreme och vill ha en 36-40mm.

Klocksnack hjälp mig!
Vad ska jag göra?
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Det är klart som fan att du ska klippa den på 37 mm om storleken är det enda som skiljer. Modellen har faktiskt tilltalat mig, men inte storleken.

Såg att den listade 22.700:- och det får anses som väldigt prisvärt. Det vore kul att prova den.
 

kabro

Cartier
Här har du båda storlekarna bredvid varandra!
image.jpeg
 

Fredig

Cartier
Tack för bild! Man ser ju att den är mindre. Men gillar de satsat på ett mer stilrent stuk på damuren medan herruren känns sportigare (enligt mig) :)
 

agraw

Cartier
2-Faktor
Funderar faktiskt också på att köpa en 37mm! Herrmodellen är alldeles för stor och 37mm räcker gott och väl med tanke på hur stor 37:a det faktiskt är! Bara att köra! Priset är väldigt prisvärt! :)
 
Senast ändrad:

Taxman

Rolex
2-Faktor
Jag föreslår att du tar dig till en butik så att du får testa båda storlekarna (om du inte redan har gjort det). Om den mindre passar bättre så är saken biff! Skit i om det står herr eller dam på lappen på klockan. (Kolla bara så att det är likadana klockor, ibland kan dam uren ha enklare utförande)
 

Fredig

Cartier
Ja en negativ sak på damuren var väl bara att det rör sig om kvartz och inte automatur. Men sen kan jag tycka lite si och så om skillnaderna. Absolut skulle jag föredra en med automat, men sedan får man tänka på att man får en snyggare utc för ungefär 10-15 lakan mindre :p
 

Daion

Panerai
2-Faktor
Om du gillar den på 37mm är det bara att köra på den helt klart! Fantastisk fin klocka från SS helt enkelt! :)
 
Topp