• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Anmälningstråd! Passaround Cartier Tank

JaTack

Rolex
2-Faktor
Nu är det dags för en ny passaround, denna gången är det en Cartier Tank som ska passera klocksnackare runt om i landet.

Efter samtal med vår nya och väldigt tillmötesgående sponsor @Nymans Ur 1851 så har vi nu fått en Cartier Tank Solo Large med kvartsverk undanlagd till oss. De skulle också se vad de kunde göra angående ett tröstpris.
w5200003.jpg


Upplägg:
-Priset för att vara med kommer ligga på ungefär 1k per person och det finns 20 platser inklusive min egen.
-Alla personer får ha klockan i ungefär en vecka och vid överlämning till nästa person så är F2F att föredra. Vid de fall klockan skickas så är det postpaket eller liknande försäkrade tjänster som gäller.
-Det är först till kvarn i denna tråd som gäller och din plats är säkrad när du har betalat.
-Den som har klockan ansvarar för den vilket innebär att man är varsam om klockan och håller den i ett säkert förvar.
-Utlottning kommer ske när alla deltagare har fått prova klockan.

Taggar alla som visat intresse i den andra tråden:
@Andersbackstrom @Anders Forsberg @Andrée Varg @Dr Puh @egbert @Fanboy @filthywatch @Fido1 @Holmqvist @jdahl @jistanes @Johnne @Jonaz @Kai @Krostiffer @Lowe92 @marer @Moorflax @MånsT @nöt @Oscaro @OxleyStateHigh @RicVin @SimonML @Songer @The lord @toftich @Tobias Eriksson @Valdemar25 @wijkis

Anmälan i tråden och det är först till kvarn som gäller!
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
1. JaTack
2. Filthywatch
3. Holmqvist
4. Marer
5. The Lord
6. Dr Puh
7. Andrée Varg
8. Roffe
9. Wijkis
10. Anders Forsberg
11. Moorflax
12. Hynchen
13. Oscaro
14. J.Å

är ny här på forumet men är väldigt gärna med om det är okej.
Hur går betalningen till?
Givetvis får du vara med. Du betalar till mig, sen betalar jag en klumpsumma :)
 

Hotshot

Rolex
2-Faktor
Jag hoppar tyvärr denna då jag inte är intresserad av modellen! Men mycket bra initiativ! :)
 

DB15

Panerai
Pledge Member
När ska man ha betalt? Hade varit grymt trevligt med en Catier passaround, dock ska hela familjen till Fjällen nästa vecka så måste hålla i dom slantarna som finns kvar :D
 
Senast ändrad:

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
För mig som är rookie vad gäller passarounds...
Försöker man (@JaTack ) styra upp det så att personer i hyfsad geografisk närhet kommer efter varann?
Eftersom du skriver att F2F föredras, menar jag.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
För mig som är rookie vad gäller passarounds...
Försöker man (@JaTack ) styra upp det så att personer i hyfsad geografisk närhet kommer efter varann?
Eftersom du skriver att F2F föredras, menar jag.
Vissa av oss kommer bli tvungna att skicka klockan. Det var ju Blekinge, Stockholm, Skåne och lite varstans, så det blir svårt med f2f tyvärr.
Vilket fraktsätt är säkrast och bäst förresten?
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Vissa av oss kommer bli tvungna att skicka klockan. Det var ju Blekinge, Stockholm, Skåne och lite varstans, så det blir svårt med f2f tyvärr.
Vilket fraktsätt är säkrast och bäst förresten?
Jag skulle säga att postpaket är det bästa eftersom försäkringsbeloppet är 20k där. Rekommenderat så är maxbeloppet 10k.

För mig som är rookie vad gäller passarounds...
Försöker man (@JaTack ) styra upp det så att personer i hyfsad geografisk närhet kommer efter varann?
Eftersom du skriver att F2F föredras, menar jag.
Ja vissa kommer få skicka klockan, men när ordningen bestäms så görs det utifrån vart man bor någonstans så att så många som möjligt ska kunna möta varandra och lämna över klockan personligen, blir trevligast och säkrast så :) Träffade @Kejsaren på det sättet när vi testade en Makara och upptäckte att han är en riktigt skön snubbe!
 
Topp