• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Annonstips utanför Klocksnack | samlingstråd

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Hej Klocksnack,

Här är det tänkt att samla och diskutera annonser utanför Klocksnack. Tanken är att förmedla och hjälpa andra medlemmar med det du anser är vettiga objekt (dåliga annonser har en annan tråd).

Kriterier
  1. Referens
  2. Motivera varför du tycker att annonsen är bra
  3. Bild(er)
  4. Länk till annonsen.
Detta kan gynna Klocksnack oss dess medlemmar, speciellt när du själv inte har tänkt att öppna plånboken - även om du springer på ett bra objekt.

Bästa hälsningar,
Christian

Hitta tråden lätt genom #kstipset

OBS - Jag har sökt utan att hitta en liknande tråd. Nyp mig i armen om jag missat en liknande!
 
Senast ändrad:

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Jag börjar:

Rolex GMT 116710BLNR uttagen sent 2017. Kommer som full-set till priset 82.900:-. Sett till historiken av referensen har den sålts dyrare och ligger ute för skyhöga priser på Chrono24. Detta i kombination med många köpesannonser på Klocksnack.

2880_001_front.jpg


http://www.uretvintage.se/rolex-gmt-master-ii-pv-311121.html

81.900:-
 
Senast ändrad:

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Rolex Submariner 16610, full-set.

BCFC0C91-C9C9-4151-A903-74C48EE0CD4C.jpeg


Svårt att bedöma boettens skick utefrån urets katastrofalt dåliga bilder - men du har ångerrätt om den är dålig, vilket gör det helt värt att prova.

OCH, på bilderna bilderna är den inte alls trevlig. Smutsig och jävlig, men det är någonting som lätt går att lösa med ett länkbad och en tandborste.

Min uppfattning är att motsvarande klockor ligger WW för 65.000:- och uppåt.

http://www.uretvintage.se/rolex-submariner-pv-312055.html
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Rolex Submariner 16610, full-set.

BCFC0C91-C9C9-4151-A903-74C48EE0CD4C.jpeg


Svårt att bedöma boettens skick utefrån urets katastrofalt dåliga bilder - men du har ångerrätt om den är dålig, vilket gör det helt värt att prova.

OCH, på bilderna bilderna är den inte alls trevlig. Smutsig och jävlig, men det är någonting som lätt går att lösa med ett länkbad och en tandborste.

Min uppfattning är att motsvarande klockor ligger WW för 65.000:- och uppåt.

http://www.uretvintage.se/rolex-submariner-pv-312055.html
Jag har lagt märke till den och har undrat varför den har legat förhållandevis länge. Helhetsskick 3/5? Min erfarenhet av Uret Vintage är att de snarare har varit för generösa i sin poängsättning. Måste vara någonting som jag missat.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Jag har lagt märke till den och har undrat varför den har legat förhållandevis länge. Helhetsskick 3/5? Min erfarenhet av Uret Vintage är att de snarare har varit för generösa i sin poängsättning. Måste vara någonting som jag missat.
Snarare så att uret kan ha skjutit sig i foten. Med ångerrätt är det lika bra att ta hem den och titta.

Deras bedömning på skick är ett skämt. En ordentligt polerad, men repfri klocka kan benämnas som toppskick där.
 
Senast ändrad:

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Såldes ju en nyligen här på forumet för 58k, tycker den såg trevligare ut än den du länkade. Den var också med box och cert!
Så är väl inget superklipp skulle jag säga, men det är ju värt litegrann att man får ångerrätt 6 månaders garanti från uret :)
https://klocksnack.se/threads/rolex...u-serie-box-cert-intyg-uppdaterad-16-4.93630/
Den du länkar till saknar SEL, var inte full-set och i mina ögon, inte orörd.

Serierna med lugghål och solida ändlänkar betingar ett högre värde.
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Den du länkar till saknar SEL, var inte full-set och i mina ögon, inte orörd.

Serierna med lugghål och solida ändlänkar betingar ett högre värde.
Det är möjligt att SEL går lite dyrare än de tidigare serierna, men den du länkade till är väl inte orörd heller? Eller påstår uret det?
Och framgår väl inte heller om den är full-set, utan bara att det är box och cert med? :)
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Det är möjligt att SEL går lite dyrare än de tidigare serierna, men den du länkade till är väl inte orörd heller? Eller påstår uret det?
Och framgår väl inte heller om den är full-set, utan bara att det är box och cert med? :)
Som jag skriver går det inte att göra den bedömningen från Urets bilder.

Box, cert och manual ingår. Rättning till mig också, den har inte lugghål.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Inte orörd? Utveckla gärna :)

De blankpolerade ytorna reflekterar en finish som jag uppfattar som annat än original. Och lugghålet på bilden fångar ljus utifrån att det är aningen rundat.

Den ser bra ut, inget snack om saken. Jag hade gärna tittat på den i verkligheten, men utifrån filmen skulle inte jag säga att den är orörd.

Jag hade nyligen hemma en 16610 från 90-talet som var knivskarp.

08E5B2E0-C6FD-4245-B57E-86EA2959AF63.png
2B9C715F-73B3-4B4C-9792-48D2AECBB240.png
 

Clemons

Rolex
2-Faktor
De blankpolerade ytorna reflekterar en finish som jag uppfattar som annat än original. Och lugghålet på bilden fångar ljus utifrån att det är aningen rundat.

Den ser bra ut, inget snack om saken. Jag hade gärna tittat på den i verkligheten, men utifrån filmen skulle inte jag säga att den är orörd.

Jag hade nyligen hemma en 16610 från 90-talet som var knivskarp.

08E5B2E0-C6FD-4245-B57E-86EA2959AF63.png
2B9C715F-73B3-4B4C-9792-48D2AECBB240.png

Tack! Jag är novis när det gäller att se polering i den grad. I detta fall kollade två Rolex AD på den samt två samlare och konstaterade att den troligtvis var opererad. Mycket baserades på bandhornens baksida och holotagen som jag förstod det.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Tack! Jag är novis när det gäller att se polering i den grad. I detta fall kollade två Rolex AD på den samt två samlare och konstaterade att den troligtvis var opererad. Mycket baserades på bandhornens baksida och holotagen som jag förstod det.
Jag skrev något liknande i en tråd tidigare i dag.

Det jag har upplevt är att många klockor (Rolex, sportstål) har blivit polerade på de blankpolerade ytorna, samtidigt som övrig finish lämnad orörd.

En quickfix för en handlar, men som gör att klockan upplevs mer tilltalande i ögonen på många, därmed mer lättsåld.
 
H

Hysteria

Guest
Bra tråd som jag såg först nu. Hittade under förmiddagen ett passande objekt, och även om jag tror det är föga troligt att någon på KS är så såld på Indies som jag själv slänger jag upp den här (man vet ju aldrig..)
Handlaren Wanger-Rus i Moskva har för närvarande en Andersen Geneve Montre A Tact POKER (på sätt och vis piece unique) ute för drygt 260k.
https://www.chrono24.com/andersengenve/montre-a-tact-or-rose-poker--id10174127.htm

Det finns enbart ett enda ex i Andersen Geneves atelier - denna blev jag offererad ca 700k för. I regel är det on-demand på dessa då det tar 6-8v att måla tavlorna.
Utöver priset är det full beläggning vilket gör att nya on-demand inte kan levereras förrens i 2020.

Screen Shot on 2019-01-30 at 15_09_19.png
 

Zacko

Omega
Zackrissons Ur & Smycken Kungsbacka. Total utförsäljning September ut. 25 - 70 % på allt.
Seiko
Orient
Orient star
Eterna
Gul
Louis erard
Rotary
Ingersoll
Boss
Sector
Carl Lagerfelt
Thomas Sabo
Gant
Lotus
Casio
Esprit
Maserati
St: Dupont
Swiss military Hanowa
..
De flesta stora märkena på smycken i medelprisklassen plus förlovningsortimentet, Schalins, L Wallin, F Uziel.
 
Topp