• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Annorlunda Klockstöld

  • Trådstartare Deleted member 1154
  • Start datum

Choppe

Rolex
2-Faktor
Taskig rubriksättning á la Kvällstidningsmanér.

Sa att han var Kim - då stod Kim i kassan

I själva verket så agerade tjuven ombud och lämnade fram sin legitimation samt Kims körkort.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Kan mycket väl vara som tjuven sa, att han blivit tvingad att hämta ut paketet. Inte ovanligt att folk med drogproblem (läs skulder) tvingas råna och stjäla för att betala av påhittade skulder.
 

keroro

Rolex
2-Faktor
Kan mycket väl vara som tjuven sa, att han blivit tvingad att hämta ut paketet. Inte ovanligt att folk med drogproblem (läs skulder) tvingas råna och stjäla för att betala av påhittade skulder.
Det är ju en förklaring man hört mer än en gång... men det tas väl ändå inte hänsyn till? Såvida inte rånaren i fråga också kan bevisa att han faktiskt blivit hotad/tvingad att råna någon annan? Men då blir det ju ett annat case där han får vara offer istället?
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Jag vet inte vad som är värst med den här historien, att klåparen till tjuv beställde just en Armani-klocka eller att offret funderar på att behålla den...
 
Är på samma gym som Kim i artikeln och var där i måndags kväll, efter detta hade hänt. Har alltid haft en av mina telefoner inlåst i skåpet när jag gymmar men det slutade jag med i tisdags.
Skall ta och styra upp det här så att han inte behåller den "dyra parfym-klockan"...
 
  • Like
Reactions: Nic

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Det är ju en förklaring man hört mer än en gång... men det tas väl ändå inte hänsyn till? Såvida inte rånaren i fråga också kan bevisa att han faktiskt blivit hotad/tvingad att råna någon annan? Men då blir det ju ett annat case där han får vara offer istället?
Det ska nog vara väldigt speciella omständigheter för att man ska få lägre straff.
 

Ponlarsson

Panerai
Det ska nog vara väldigt speciella omständigheter för att man ska få lägre straff.
Inte alls. Domstolar, framförallt tingsrätter, kan ge lägre straff för allt möjligt och omöjligt. Däremot lär "ombudet" behöva ha något mer än bara en historia om inte en skicklig åklagare ska kunna sänka den teorin med några enkla frågor.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Inte alls. Domstolar, framförallt tingsrätter, kan ge lägre straff för allt möjligt och omöjligt. Däremot lär "ombudet" behöva ha något mer än bara en historia om inte en skicklig åklagare ska kunna sänka den teorin med några enkla frågor.
Lite det jag menar. Det behövs någon typ av hållbar bevisning. Det räcker nog inte med vad den åtalade berättar.
 
Topp