• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Annorlunda Nato-band

Curler2 🥌

Diamant
2-Faktor
Det var bussigt! Har du tid och lust får du gärna göra det. Du får gärna ta lite bilder på dom i nylon på mässan så man får en bättre uppfattning hur dom ser ut också. :)
Tror det passar sig bättre om jag flyttar uppdateringen om banden hit.
De är som "vanliga" stripeband men med print. Rätt ok och kvalitén känns bra. http://wolgast-time.se/SE/Catalog/Jacob_Mille/
Screenshot_2017-08-23-15-26-19.png
Screenshot_2017-08-23-15-27-03.png

Senast ändrad:
Tror det passar sig bättre om jag flyttar uppdateringen om banden hit.
De är som "vanliga" stripeband men med print. Rätt ok och kvalitén känns bra. http://wolgast-time.se/SE/Catalog/Jacob_Mille/
Screenshot_2017-08-23-15-26-19.png
Screenshot_2017-08-23-15-27-03.png

Just det, jag glömde fråga! Finns det någon sida man kan beställa dom på? Jag blev sugen att köpa ett par av dom lite mer flummiga/psykedeliska banden. Inte för att jag ser att jag kommer kunna använda dom på någon av min klockor direkt, men jag gillade vissa mönster. :D Det såg inte ut som om man kunde beställa från sidan, eller är jag halvblind? :)

Just det, jag glömde fråga! Finns det någon sida man kan beställa dom på? Jag blev sugen att köpa ett par av dom lite mer flummiga/psykedeliska banden. Inte för att jag ser att jag kommer kunna använda dom på någon av min klockor direkt, men jag gillade vissa mönster. :D Det såg inte ut som om man kunde beställa från sidan, eller är jag halvblind? :)
Du är nog inte blind. Det går att beställa ifrån hemsidan men man måste vara åf med inloggning. Titta om du har någon åf i närheten, i annat fall hjälper jag till.

Senast ändrad:
Du är nog inte blind. Det går att beställa ifrån hemsidan men man måste vara åf med inloggning. Titta om du har någon åf i närheten, i annat fall hjälper jag till.

Jag misstänkte nästan det. Tack för infon! Vi får se hur jag gör. Jag vill egentligen bara ha några skojband som jag tyckte var "häftiga". Inget jag direkt kommer använda ofta, så jag kommer även kika på den länk som TorNet bifoga. Inget personligt! :)

Jag misstänkte nästan det. Tack för infon! Vi får se hur jag gör. Jag vill egentligen bara ha några skojband som jag tyckte var "häftiga". Inget jag direkt kommer använda ofta, så jag kommer även kika på den länk som TorNet bifoga. Inget personligt! :)
Det är lugnt!
Men man kan alltid fråga sig vem som sitter och gör grejer för peanuts när det hos en handlare på webben kostar så små pengar för slutkonsumenten.
Generellt tror jag att vi snart står inför ett paradigmskifte när det gäller handeln. Det märks redan nu i mindre städer med tomma butikslokaler och nästan döda stadskärnor, var och en är sin egen plånbok närmast och går det att beställa fraktfritt ifrån Kina för kanske tjugondelen av vad en lokal detaljist vill ha, ja då då gör folk det. Konstigare än så är det inte.
Ursäkta utvikningen och meningen var inte alls att skuldbelägga dig men allmänt värt att tänka på om vi ska kunna ha kvar kunniga hantverkare och fysiska butiker med personal som kan rådgöra med en kund och vet vad de pratar om. Blir vi alla globala prisjägare försvinner den servicen för gott. @TorNet har säkert ett gott hjärta och vill gärna hjälpa till så att ingen betalar överpriser men det finns ofta större sammanhang än den egna plånboken.

Det är lugnt!
Men man kan alltid fråga sig vem som sitter och gör grejer för peanuts när det hos en handlare på webben kostar så små pengar för slutkonsumenten.
Generellt tror jag att vi snart står inför ett paradigmskifte när det gäller handeln. Det märks redan nu i mindre städer med tomma butikslokaler och nästan döda stadskärnor, var och en är sin egen plånbok närmast och går det att beställa fraktfritt ifrån Kina för kanske tjugondelen av vad en lokal detaljist vill ha, ja då då gör folk det. Konstigare än så är det inte.
Ursäkta utvikningen och meningen var inte alls att skuldbelägga dig men allmänt värt att tänka på om vi ska kunna ha kvar kunniga hantverkare och fysiska butiker med personal som kan rådgöra med en kund och vet vad de pratar om. Blir vi alla globala prisjägare försvinner den servicen för gott. @TorNet har säkert ett gott hjärta och vill gärna hjälpa till så att ingen betalar överpriser men det finns ofta större sammanhang än den egna plånboken.

Jag förstår din poäng och kan hålla med till en viss del. Däremot när det kommer till t ex. natoband och liknande billiga grejer så är det ofta samma tillverkare. Det skulle vara kul att se om cheapeastnatos band och Jacob Milles band är likadana. Spännet ser till och med likadant ut om man bortser från Jackes text.

Jag betalar gärna för kvalitet, men om det är samma produkt, där en försäljare enbart satt sitt namn på och lagt på 300% på priset (taget ur luften) så känns det bara löjligt.
Jag kommer ihåg när både Lagerhaus och Grandpa sålde några sorts Whiskeyglas i 6-pack, exakt likadana, men Grandpa sålde dom för åtminstone 50% mer.

Det är lugnt!
Min avsikt var inte att sabba någons business. Jag ville bara tipsa om att det finns liknande band till ett lägre pris hos en annan svensk nätbutik. Jag har ingen som helst koppling till säljaren, förutom att jag köpt två natoband därifrån.

Som sagt, det är lugnt! Jag såg bara problemet så tydligt när jag jämförde priserna.
Det är ett problem som jag brottas med nästan dagligen som relativt liten och fristående hantverksbutik.

Just när det gäller natoband är det extrem skillnad mellan billigt och kvalité (vet dock inte hur det är i detta fall). Har ett helt gäng billiga natoband men är ingen fan av dom då dom är styva och obehagliga att bära (inte undra på att det finns ett gäng inlägg på detta forum där folk försöker få sina natoband slita och skönare). Men vid ett klockköp fick jag med ett Hirsch nato och jösses vilken skillnad, mjukt, skönt och utstrålar kvalité. Billigast är inte alltid bäst!

Det blir ofta en väldig skillnad om man går upp något i pris, ...men inte alltid. Håller man i ett band märker man rätt snart skillnaden i kvalitén i komfort och finish. Sedan får man väga det mot vad man själv tycker är en lagom prisnivå. Ska just kolla på Hirschbanden hos deras svenska agentur om någon vecka.

Min avsikt var inte att sabba någons business. Jag ville bara tipsa om att det finns liknande band till ett lägre pris hos en annan svensk nätbutik. Jag har ingen som helst koppling till säljaren, förutom att jag köpt två natoband därifrån.
Hade ingen aning om att cheapestnatostraps var en svensk sida! Då kanske man ska ta och beställa lite nya band... Ser att dom har en del kul perlon också, vilket jag är ett fan av!

Då vill jag minnas att priserna är lite vilseledande då moms tillkommer.:( Å andra sidan kan du använda koden "welcomeback" för att minimera den förlusten!:)
Tack för tipset! Blev 2 mönstrade naton och fyra Kvarnsjö-läderband! Med koden blev det bara 520 kr, riktigt bra pris och lädren ska ju vara gjorda i Sverige dessutom!
Nu måste jag bara lista ut vilka klockor som ska få vilka band! Farfars gamla förtjänstklocka i guld ska få ett värdigare band än skräpet som sitter på nu iallafall!
Beklagar, @curler2, att din tråd kapades något! :D

Tack för tipset! Blev 2 mönstrade naton och fyra Kvarnsjö-läderband! Med koden blev det bara 520 kr, riktigt bra pris och lädren ska ju vara gjorda i Sverige dessutom!
Nu måste jag bara lista ut vilka klockor som ska få vilka band! Farfars gamla förtjänstklocka i guld ska få ett värdigare band än skräpet som sitter på nu iallafall!
Beklagar, @curler2, att din tråd kapades något! :D
Inte kapades, breddades.

Då fick jag hem lite band då!
Första intrycket so far är att dom är riktigt bra för priset! Banden i sig känns rejäla, men ändå mjuka och inte så tjocka. Hårdvaran känns helt okej, med ett stabilt spänne. Tycker dom känns bättre än Singulars och natoband.nu's naton jag kört tidigare.
IMG_6651.JPG

IMG_6654.JPG

Tillbaka
Topp