• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Annorlunda Nato-band

Snappirajjan

Breitling
2-Faktor
Kul! Kanske får beställa några!
Perfekt till nån spejsad 70-talsklocka:
large-image.jpg

Grymt till hösten och halloween/dia de los muertos:
large-image.jpg

Sommarband 2018 till min Seiko Sumo:
large-image.jpg
Älskar flamingobandet
 

Scipio

Patek
2-Faktor
En fråga, hur definierar man ett natoband? Är det att det har ett genuint mlitärt ursprung eller är det att det gjort av plast?
 

Psykel

Patek
En fråga, hur definierar man ett natoband? Är det att det har ett genuint mlitärt ursprung eller är det att det gjort av plast?
Det är utformningen av bandet. Ett stycke som går mellan bandhornen och ett som går på undersidan och säkrar klockan. Det har militärt ursprung, men nuförtiden är det mer ett billigt sätt att variera sina klockor.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Det är utformningen av bandet. Ett stycke som går mellan bandhornen och ett som går på undersidan och säkrar klockan. Det har militärt ursprung, men nuförtiden är det mer ett billigt sätt att variera sina klockor.
Jag trodde ungefär så, men jag blev lite konfys när jag såg att det också fanns tvådelade nato. Då höll inte tesen längre. Tack för bra svar.
 

Psykel

Patek
Jag trodde ungefär så, men jag blev lite konfys när jag såg att det också fanns tvådelade nato. Då höll inte tesen längre. Tack för bra svar.
Mja, tvådelade nato är väl något av en vidareutveckling. Samma material och hårdvara. Misstänker att dom har sitt ursprung i att folk helt enkelt modifierade sina natoband till tvådelade.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Mja, tvådelade nato är väl något av en vidareutveckling. Samma material och hårdvara. Misstänker att dom har sitt ursprung i att folk helt enkelt modifierade sina natoband till tvådelade.
Jag trodde först att det var ett marknadsföringstrick á lá köp ett, betala för två, typ.
 

Kje11e

Breitling
Kul tråd. Beställde precis 8 sommarkostymer till månklockan. Jag gillar att företaget drar 20% på hela beloppet när en beställer mer än 5 produkter framför att ge bort den billigaste per var femte artikel.

Tack för bonuskod förresten.
Nu gäller det att vänta och hoppas att kvalitén är ok.
 
Topp