• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Anonyma flippare

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Sen finns det ju olika typer av flippare. Jag flippar klockor endast för att jag tycker det är kul att prova nytt. Har ofta alldeles för kort tålamod och säljer hellre snabbt och förlorar en slant än att få tillbaka vad jag själv betalat. Andra flippar för att det finns pengar att tjäna och kör endast på "säkra kort" för att inte riskera att förlora deg. Mitt intresse för att prova nya klockor är vad som driver mig. Jag vet t.ex. att jag kommer göra en dålig deal redan innan jag budar hem en Tag Heuer men känner att det är lite skitsamma eftersom jag inte är intresserad av tjäna pengar.

Eller så är jag bara en dålig affärsman helt enkelt :D
Yes, det där känner jag igen, spot on.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Hej! Först vill jag bara säga att jag inte är en flippare. Jag är en sökare, som ständigt letar nya kickar med hjälp av klockköp. Har nästan alltid någon klockdeal i pipan, vilket fungerar relativt bra, men börjar märka att det krävs tyngre och tyngre grejjer i pipan. Jag vill dock framhålla att jag inte är en shopoholic, då jag även säljer en del för att finansiera nya. För några dagar sedan mådde jag bra, och kände att jag började få kontroll på mitt liv, men idag mår jag piss. Igår fick jag nämligem en liten överdos, då det kom 2 avier och ett paket med posten. Klarar inte av att skriva mer nu... måste fixa lite mer grejjer snabbt NU...
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Hej! Först vill jag bara säga att jag inte är en flippare. Jag är en sökare, som ständigt letar nya kickar med hjälp av klockköp. Har nästan alltid någon klockdeal i pipan, vilket fungerar relativt bra, men börjar märka att det krävs tyngre och tyngre grejjer i pipan. Jag vill dock framhålla att jag inte är en shopoholic, då jag även säljer en del för att finansiera nya. För några dagar sedan mådde jag bra, och kände att jag började få kontroll på mitt liv, men idag mår jag piss. Igår fick jag nämligem en liten överdos, då det kom 2 avier och ett paket med posten. Klarar inte av att skriva mer nu... måste fixa lite mer grejjer snabbt NU...
Du måste joina en GTG stat! Det borde kunna funka som fix ett tag.
 

BCKSTRM

Rolex
Måste nog erkänna att jag också drabbats... Har flippat 5 dinkor sedan första inköpet för snart 1 år sedan... Det sjukaste är att jag nu vill ha tillbaka den första ;) Tror det låg mest tanke bakom den vilket gjorde den bäst. Sedan började jag snegla mot Rolex men än så länge inga långvariga förhållanden. Kommer hem en Sub-C idag eller imorgon, så det får bli tredje gången gillt för Rolex. Om det inte håller är jag menad att bära Tudor ;)
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Måste nog erkänna att jag också drabbats... Har flippat 5 dinkor sedan första inköpet för snart 1 år sedan... Det sjukaste är att jag nu vill ha tillbaka den första ;) Tror det låg mest tanke bakom den vilket gjorde den bäst. Sedan började jag snegla mot Rolex men än så länge inga långvariga förhållanden. Kommer hem en Sub-C idag eller imorgon, så det får bli tredje gången gillt för Rolex. Om det inte håller är jag menad att bära Tudor ;)
Varför välja? Jag älskar båda
image.jpg
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Jag önskar ibland att jag vore en flippare för det är kul med nya klockor i samlingen men jag är nog för snål för det.
Trots allt brukar en flippad klocka i regel inte vara någon vinstaffär och jag ogillar starkt att göra dåliga affärer...
 

BCKSTRM

Rolex
Varför välja? Jag älskar båda
image.jpg
Klart man inte ska välja ;) Dock har jag precis fått hem en Sub-C och eftersom Pelagos också är en dykare blir det kanske lite kaka på kaka och dyrt... ;)
Måste säga att jag gillar Suben bättre än väntat så det dröjer kanske lite till det blir Tudor igen, även om en fin Daydate jumbo skulle kunna slinka in utan att någon tog skada ;)
image.jpg
 

Dubbelgubben

Breitling
Då fick jag genom denna eminenta tråd veta att jag är en hoarder:) dock är orsaken till att jag inte säljer mest att jag är lat, hade jag varit mindre lat hade jag nog haft bara 3-4 fina klockor bara. Nu har jag massor sv intressanta accutroner, elektriska med mekanisk balans, temp kompenserade osv. O såklart mekaniska. Måste börja sälja snart men har för få inlägg ännu för att göra det här men, men, snart så.
 

MånsT

Rolex
Jag önskar ibland att jag vore en flippare för det är kul med nya klockor i samlingen men jag är nog för snål för det.
Trots allt brukar en flippad klocka i regel inte vara någon vinstaffär och jag ogillar starkt att göra dåliga affärer...
Spot on! Håller med till 100%.

Edit: Alltså att jag själv är likadan, inget om dig som person.
 
  • Like
Reactions: Nic

zeke_varg

Omega
Jag gick in i tråden för att försöka lära mig något. Sämst i klassen. :( jag tar 1000år på mig att köpa något. Kan nåt bättre och billigare finnas? Bäst att söka.... Jämföra. Sen när jag hittat klockan läser man om nån jävel som dissar klockan och pekar på alternativ. Börjar om från början.
 

KMS

Rolex
Trodde att jag slutat att vara en flippare...
Köpt å flippat i ett par år, sen tröttnade jag på att packa paket o spontanbuda på kassabilderannonser...
Nu har jag bara 3 keepers som jag skulle behålla...
Men så väcks tanken. Jag gillar ju mina klockor och de passar in bra i livet just nu, men det hade vart kul å testa nån Rolle, eller Panna å jag har ju inget vintage alls just nu å.........
Tröttsamt!!:) Men man kanske bara skall ge efter...
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Förr handlade jag mer på impuls, nu försöker jag i alla fall avvakta lite innan jag flippar och köper nytt.
Vet att jag ändrar mig snabbt, så att just en klockan jag ena dagen bara måste ha…har ibland bara två dagar senare ersatts med nåt annat…
Så, nu försöker jag tänka över saken lite längre…och om samma klocka finns kvar i tankarna en längre tid, först då är det dax!:)
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Förr handlade jag mer på impuls, nu försöker jag i alla fall avvakta lite innan jag flippar och köper nytt.
Vet att jag ändrar mig snabbt, så att just en klockan jag ena dagen bara måste ha…har ibland bara två dagar senare ersatts med nåt annat…
Så, nu försöker jag tänka över saken lite längre…och om samma klocka finns kvar i tankarna en längre tid, först då är det dax!:)
Jag har en bank av olika klockor i huvudet som jag vill ha och tänkt på under en lång tid. Lätt att ta fram en snabbt när det börjar "klia".
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Jag torterar mig med att känna in den rätta. Googlar och söker all information om den modellen som för stunden är intressant, provar den hos AD, ger mig tid att känns efter om den håller måttet, köper helst bara fina exemplar som är kompletta med alla tillbehör. Därför blir det dyrt och segar ner risken för impulsköp. När jag lägger ut en klocka för försäljning får jag en otrolig separationsångest. I bland så stark att jag sätter ett högt pris för att försäkra mig om att inte behöva sälja. Jag gillar inte att göra dåliga affärer så har jag köpt nytt, finns bara alternativet att behålla. Ju bättre affär jag tror mig kunna göra, om jag mot förmodan skulle sälja, desto mer intresserad blir jag av att köpa. Jag måste dock vilja ha modellen så är inte både hjärta och hjärna med, blir det ingen affär. Någon som har något intressant, förresten?
 

Jarran

Omega
2-Faktor
Klart terapeutisk tråd. - "Hej, jag heter X.X och är en flippare/hoarder."
Många KS:are som borde posta inlägg här - men som uppenbarligen saknar sjukdomsinsikt (ni vet vilka ni är haha)

Har aldrig varit en samlare eller fastnat i någon specifik hobby - men detta med klockor är fan ett gift. Köper allt dyrare klockor och tänker att nu har jag peakat och sitter still i båten - men icke.. Finns alltid spännande modeller som kan komplettera och utöka samlingen.
I'm frikkin hooked - och gillart......
Tur att detta forum finns så att man inser att man inte är den enda med denna åkomma.:)
 
Alla har vi någon störning här inne tror jag. Beställde en DJ för ett par dar sen. Nu kikar jag redan efter vad nästa klocka ska vara.. utan att jag ens fått min leverans :(
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Jag har varit flippare.
Jag vet hur det är.
Jag vet hur känslan sprids i kroppen som ett gift.
Jag hade ett mål, nådde det och var nöjd i en måndad.
Men jag är botad!! (Tror jag iaf)
Har hittat min klocka.
Är stolt OWG, om man bortser billiga dinkor i lådan.
Visst, tanken finns på att köpa ny, men finner ingen bättre.
Var rökare i 20 år och känner ibland suget efter en god cigg fortfarande, men det går över.
Samma sak med flippkänslan, den går över.
Titta på din arm, och lär dig uppskatta det du har där.
Ja, jag är full. :)
God natt.
 
Topp