• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Antikrundan

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Värderingen är den rimlig? Känns lågt. Vad fn vet jag....
Vad landade den på? Som jag skrev i den andra tråden så kostar en lös vit 6239PN ungefär 900k. Det är en otrolig skillnad beroende på referens även om självklart 6239 är fin den med. Skruvpushers kostar betydligt mer och då avgör också färg om den är dyr eller jättedyr.. :)
 

Ponlarsson

Panerai
Vad landade den på? Som jag skrev i den andra tråden så kostar en lös vit 6239PN ungefär 900k. Det är en otrolig skillnad beroende på referens även om självklart 6239 är fin den med. Skruvpushers kostar betydligt mer och då avgör också färg om den är dyr eller jättedyr.. :)
8-900 tusen.
 

MånsT

Rolex
Såldes inte en Paul Newman i fjol eller förrfjol för 1 miljon dollar? För övrigt såg glasringen väääldigt blank ut på Antikrundan, överpolerad?
 

Daytona96

Rolex
Såldes inte en Paul Newman i fjol eller förrfjol för 1 miljon dollar? För övrigt såg glasringen väääldigt blank ut på Antikrundan, överpolerad?
Den som såldes för 1 miljon dollar var en s.k RCO med texten i denna ordning på tavlan: (Rolex,Oyster,Cosmograph)och den är väldigt ovanlig med den tavlan. Den hade också inskruvbara knappar, bezel i plast och den var i väldigt bra skick

Glasringen ska vara blank.
 

Freddie L

Panerai
Håller med. Det är en skön expert. Roligt också att till och med en annan snappade upp att han hade en Rolle på armen, Lite skadad har man hunnit blivit med att kolla folks armar!:bookworm:
Träffar på honom någon gång om året, har aldrig sett att han har något speciellt på armen, men mitt intresse är ju rätt nytt. Ska kolla lite närmare nästa gång. Trevlig kille!
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Skärmavbild 2016-01-28 kl. 20.15.27.png

Skärmavbild 2016-01-28 kl. 20.37.52.png

Skärmavbild 2016-01-28 kl. 20.38.15.png

Synd att den inte var äkta även om det kändes som att hon i så fall knappast hade haft för avsikt att behålla den. :rolleyes:
 

McFly

Cartier
Inte utan att man undrar vilka, om några, av dagens nya klockor som kommer bli hett eftertraktade i framtiden. Eller kommer man om 50 år fortfarande titta på 60- och 70-talen och klockor från 2010-talet hamnar längst bak i auktionskatalogen?
Jag tror definitivt att Explorer II 16570 kommer att bli sjukt mycket mer eftertraktad i framtiden. Den nya modellen är verkligen ingen höjdare och de gamla försvinner en efter en! I princip alla som utdaterar maxi-caset tror jag kommer öka i värde successivt.
 

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Den som såldes för 1 miljon dollar var en s.k RCO med texten i denna ordning på tavlan: (Rolex,Oyster,Cosmograph)och den är väldigt ovanlig med den tavlan. Den hade också inskruvbara knappar, bezel i plast och den var i väldigt bra skick

Glasringen ska vara blank.
RCO = Rolex Cosmograph Oyster
ROC = Rolex Oyster Cosmograph
 

Macklin

Cartier
Jag tror definitivt att Explorer II 16570 kommer att bli sjukt mycket mer eftertraktad i framtiden. Den nya modellen är verkligen ingen höjdare och de gamla försvinner en efter en! I princip alla som utdaterar maxi-caset tror jag kommer öka i värde successivt.

Fick läsa in mig på lite Rolexkunskap men nu fattar jag vad du menar, verkligen ingen höjdare jämfört med den äldre modellen. o_O
 
Topp