• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Använder du Filofax ?

UNO

Panerai
Kort sagt, använder du Filofax ?
Lite nördigt idag, jättecoolt 1997 men skönt med integritet.



11D71A63-FDCA-4D00-9E2B-75D741245AAF.jpeg
 

DrKlocka

Audemars
Har använt tidigare. Kommer att börja igen.
Digital kalender fungerar inte för mig. Låter som en gammal gubbe, men tekniken blir för omstänsig för mig ibland. En så enkel sak som filofax är otroligt enkel och har en bra funktion.
 

laketwig

Patek
2-Faktor
För många år sedan blev vi på jobbet erbjudna att byta ut våra vanliga kalendrar mot en Palm Pilot, förutsatt att vi avstod från vanliga kalendrar i tre år. Då jag jobbade på ett IT-företag kastade sig dom flesta över erbjudandet men inte jag. Jag blev kallad gammalmodig och i protest mot detta klistrade jag ett nu urblekt Intel Inside-märke på min hederliga "skinntova", som fortfarande efter närmare 30 år uppdateras med en ny kalender varje år. Palm Pilot-nördarna tröttnade efter ett halvår men fick dras med skiten i två och ett halvt år till ... :cigar:

IWC A 2022-05-04 (kalender).jpg

Kalender 2022-05-04.jpg
 

UNO

Panerai
Jobbigt bara när man ska bjuda in andra till en kalenderhändelse. River ni ut sidan och skickar eller har ni dubbla kalendrar?:rolleyes:
Det kan vi inte och vinsten är att det begränsar andra..
Helt ärligt så skiljer jag på jobb och fritid men nej, jag gillar inte att kollegor bokar in möten utan att fundera lite betr förutsättningarna.
Målet är att släppa Outlook för gott, en riktig stressfaktor.
 

Edin

Panerai
Skulle gärna gjort men går ej då 99% av alla möten är digitala och styrs av projektledaren utifrån min och kollegornas kalendrar. Har jag inte koll på Outlook blir blir det kaos. Har dock varken Teams eller mail i mobilen. Dock Outlook kalendern inlagd men mobilen är närmast "privat"
 

martaSM30

Audemars
Aldrig haft det behovet och tror inte jag kommer ha det heller... Man hör väl av sig om man bjuder in folk?

Det kan vi inte och vinsten är att det begränsar andra..
Helt ärligt så skiljer jag på jobb och fritid men nej, jag gillar inte att kollegor bokar in möten utan att fundera lite betr förutsättningarna.
Målet är att släppa Outlook för gott, en riktig stressfaktor.
🤯
 
Det ena behöver inte utesluta det andra. Givetvis kan man acceptera mötesinbjudningar och bjuda in till digitala möten. Skillnaden är att jag sedan noterar det i min ”riktiga” kalender.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Älskade min Filofax när det begav sig. Upplevde hela grejen med Palm och tidiga lösningar via mobilen som ganska stress skapande eftersom det inte riktigt fungerade och iom att en så stor del av samhället inte körde digitalt.

Men nu när den stora massan kör digitalt så fungerar det oerhört smidigt och drar definitiv ned stressen istället.

Men rent stilistiskt så är ju en filofax och (som nämndes) en snygg penna till 1000 ggr trevligare.
Till de i tråden som kan köra utan kan jag bara gratulera, skulle aldrig fungera för mig. Däremot kör jag på en snyggare inbunden anteckningsbok istället från Palmgrens med lite varierande pennor till.

@martaSM30 att dra ut sidan är ju att förstöra man får helt enkelt köra med karbonpapper och skicka över kopian med internpost. 😉

F ö en grym film med just Filofaxen i centrum.
1651900145262.jpeg
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Jag fightas mot bokningshetsen med en digital höger och en analog vänster. Jag köper ny dagbok varje år. Den ger mig den bästa överblicken och det största lugnet.
IMG_3320.JPG
 

ScubaKing

Audemars
Nej ingen Filofax. Det är bara drygt att bära med sig överallt. Fördelen är att det "kan" vara snyggt men insidan blir sällan snygg med allt klotter och alla överstrykningar. I dagsläget finns allt i mobilen, ofta är den smidig att bära med sig och man har musik och rubbet där. Skulle aldrig gå tillbaka till Filofax och saknar det inte alls.
 

Larstl

Omega
Och yes, jag har även visitkort - som dock sällan kommer till någon som helst användning. Personlighetsmässigt känner jag mig nog ofta ungefär lika gammal som klockan, trots att den är betydligt äldre än mig.
Daily.jpg
 

ScubaKing

Audemars
Och yes, jag har även visitkort - som dock sällan kommer till någon som helst användning. Personlighetsmässigt känner jag mig nog ofta ungefär lika gammal som klockan, trots att den är betydligt äldre än mig.
Daily.jpg

Lite roligt, just den på bilden avsåg jag när jag skrev att dem kan vara snygga. En gång i tiden hade jag samma. Brun krokodil.
 
Topp